Najbolji dokaz kvaliteta
37

Čak 80 odsto od svih proizvedenih primjeraka G-Klase i dalje se vozi

E. L.
Nakon premijere prve G-Klase koju će pokretati samo elektromotori u Mercedesu su se osvrnuli na dugotrajnost legendarnog terenskog automobila čije je prvo izdanje stiglo na scenu 1979. godine.

Statistika je neumoljiva: G-Klasa je kroz brojeve dokazala da spada među najkvalitetnije i najizdržljivije njemačke automobile, jer se proizvodi od 1979. godine, a čak 80 odsto od svih proizvodenih primjeraka i dalje je u pogonu.

Razlog više da Michael Schiebe, prvi čovjek AMG-a i odjela u kojem se bave G-Klasom i Maybachom, nakon premijere prve G-Klase koju će pokretati samo elektromotori u izjavi za medije kaže kako očekuje da će i električni G ostati na putu uspjeha svojih prethodnika i držati korak s aktuelnim G-Klasama koje i dalje pokreću benzinski i dizelski motori.

S posebnim osvrtom na izdržljivost i dugotrajnost G-Klase koja je u rangu pojedinih modela iza kojih tradicionalno stoji nekoliko japanskih automobilskih kompanija, Schiebe nije otkrio koliki tržišni udjel će imati električna G-Klasa koja se krije iza oznake G580 EQ, ali je otkrio da će u Mercedesovom odjelu koji je zadužen za G-Klasu i dalje ispunjavati sve želje potencijalnih kupaca, zaključno s izborom pogonske grupe.

Podsjećanja radi, aktuelna G-Klasa (W465) koju pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem nudi se u kombinaciji s trolitarskim 6-cilindarskim turbodizelskim motorom (G450d) i dva turbobenzinska motora. Manji trolitarski 6-cilindarski benzinac krije se iza oznake G500, a na vrhu ostaje AMG G63 koji pokreće 4-litarski biturbo V8 motor (585 KS).

Novu električnu verziju pokreću četiri elektromotora koji kombinovano proizvode 587 KS, a kapacitet baterija (116 kWh) dovoljan je za prelazak do 473 kilometra (WLTP).