Ekskluzivno
85

Čelnici Škode za Klix.ba: Želimo kupcima ponuditi opcije, Superb će se prodavati dok ima potražnje

D. B.
Johannes Neft (Foto: Klix.ba)
Johannes Neft (Foto: Klix.ba)
Nakon svjetske premijere modela Superb održane u Pragu, zvaničnici kompanije Škoda Auto, Klaus Zellmer i Johannes Neft, za portal Klix.ba su govorili o četvrtoj generaciji.
Johannes Neft je šef Škodinog odjela za tehnički razvoj. U razgovoru za naš portal je govorio o Simply Clever rješenjima, kojih u slučaju novog Superba ima do 28, ovisno o paketu opreme. On je istakao Smart Dials kontrole.

"Novi Superb ima mnogo novih Simply Clever rješenja, a svakako treba istaći Smart Dials kontrole. Dva vanjska točkića npr. mogu kontrolisati temperaturu u kabini, grijanje i ventilaciju sjedišta, dok se pomoću srednjeg koriste odabrane funkcije kao što su prilagođavanje glasnoće ozvučenja, zumiranje i biranje modova vožnje. To je nešto novo, no imamo i druge Simply Clever ideje poput sredstva za čišćenje ekrana smještenog u naslonu za ruku. Također, naslon za ruku namijenjen putnicima na stražnjem sjedištu sadrži držače čaša, ali i držače njihove uređaje uz mogućnost mijenjanja ugla. Tu je i automatski elektronski pokrivač prtljažnog prostora. To su samo neke od ukupno 28 Simply Clever ideja", izjavio je Neft.

Četvrta generacija Superba dolazi i sa 1,5-litarskim motorom opremljenim blagom hibridnom tehnologijom, koja će ipak ostati ekskluzivna za ovu pogonsku jedinicu.

"Planova za sličnu elektrifikaciju 2.0-litarskog TSI motora nema", potvrdio je on.

Proizvodnja modela Superb će se obavljati u Bratislavi u Slovačkoj umjesto u Mladoj Boleslav u Češkoj Republici, a u Škodi to vide kao svoju prednost.

"To je postrojenje Volkswagen Grupe i obavljanje proizvodnje u Bratislavi neće utjecati na cijene. Ovdje je riječ o prednostima za Škodu, o tome da imamo kapacitet u našim vlastitim fabrikama. Možemo povećati proizvodni kapacitet. Proces preseljenja nije bio komplikovan, već tamo proizvodimo naše automobile, a Volkswagen je mnogo ranije napravio plan, tako da je bilo jasno kako ćemo to učiniti. To je prednost za nas. Ponekad prebacujemo proizvodnju iz Mlade Boleslav u Kvasiny, koji je udaljen oko 200 kilometara i to ne pravi razliku", rekao je Neft.

Udobnost i vozne osobine novog Superba su na vrhunskom nivou zahvaljujući DCC Plus ovjesu. Njegova nova verzija koristi dva neovisno kontrolisana ventila za odvajanje faza odskoka i kompresije ovjesa.

"Riječ je o novim amortizerima koji su ključna promjena, ali s njima je stigao i novi softver. Jedno bez drugog ne ide", jasan je bio šef Škodinog odjela za tehnički razvoj.

Kada je riječ o sigurnosti, tu također nema kompromisa. Škoda nastavlja unapređivati aktivne i pasivne sistem za zaštitu putnika u svojim automobila i drugih učesnika u saobraćaju.

"Što se tiče pasivne sigurnosti, uglavnom smo povećali broj zračnih jastuka, dok u segmentu aktivne sigurnosti koristimo puni paket sigurnosnih i pomoćnih sistema koje nudi MQB platforma. Mi zaista idemo u detalje, a primjer je sistem kočenja u hitnim situacijama prilikom kretanja unazad, koji povećava sigurnost vozača i putnika, ali i okolnog saobraćaja te pješaka", istakao je Neft.

Klaus Zellmer
Klaus Zellmer

Na pitanje o tome dokad će Superb biti prisutan na tržištu, konkretan i logičan odgovor imao je direktor Škode Klaus Zellmer.

"Superb će ostati u našoj ponudi sve dok bude potražnje. Evropska unija je odlučila da nakon 2035. godine ne dozvoljava registraciju novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Drugim riječima, Superb će biti prisutan i dalje osim ako klijenti odluče da više ne žele voziti limuzinu ili karavan. Naš zadatak u Škodi je da pružimo izbor kupcima, ne želimo da misle da moraju kupiti električni automobil. Mi imamo blagi hibridni model, plug-in hibrid, dizel, benzin, kao i pogon na sva četiri točka. Želimo ponuditi opcije, a kupci mogu izabrati šta im najviše odgovara", kazao je on.

On također poklanja posebnu pažnju Smart Dials kontrolama, koje smatra punim pogotkom.

"Ako pogledate neke unutrašnjosti automobila, sve je digitalizirano, međutim ustanovili smo da neke funkcije trebaju haptiku, posebno one koje vozač koristi tokom vožnje. Cilj je da ne zaokupljaju njegovu pažnju te da on prati cestu. Smart Dials kontrole su upravo to, znate gdje se nalaze, možete ih osjetiti i koristiti, a istovremeno gledati cestu ispred sebe. Riječ je o kombinaciji haptike i digitalnih funkcija, ali je haptika glavna. Mi u Škodi smatramo da kupci žele upravo to", istakao je Zellmer.

Limuzina je na tržištu sve manje, Volkswagen više ne proizvodi Passat u ovoj karoserijskoj izvedbi te nudi samo karavan, no oni koji još uvijek žele limuzine i dalje imaju rješenje u istoj grupaciji jer Škodin Superb i dalje živi kao limuzina. Cilj kompanije je da privuče kupce konkurentnih brendova, a ne da ih "oduzima" od Volkswagena.

"Mi pokušavamo rasti, a ne uzimati kupce jedni od drugih. Ipak, bit će tržišta poput Turske i Poljske gdje je limuzina više dominirala, tako da je tu sada rješenje iz iste grupacije. Postoje i eksterni konkurenti koji nude limuzine, a mi želimo njihovim kupcima ponuditi da isprobaju Superb i bit ćemo sretni ako naš model bude njihov izbor", poručio je direktor Škode.

Govoreći o konkurenciji, Superb ih sada ima manje, a dolaze iz Evrope i Azije.

"Superb danas ima manje konkurenata, a to slijedi trend da broj registrovanih SUV-ova i dalje raste, dok limuzine stagniraju. Tipični konkurenti dolaze iz premium evropskih brendova, ali od brendova iz Azije koji imaju limuzine i karavane", rekao je Zellmer.

Iako atraktivna, Scout verzija novog Superba neće ugledati svjetlo dana. Ipak, postoje alternative.

"U slučaju Superba nemamo planove za proizvodnju Scout verzije. Za one koji žele offroad vožnju, Superb ima pogon na sva četiri točka, ali za više od toga tu je Kodiaq ili naši manji SUV modeli", zaključio je Zellmer.