Jednostavno i povoljno
26

Citroen preispituje budućnost modela C4: Moguć povratak Cactusa

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Stalni rast cijena tjera proizvođače da preispitaju neke stare odluke. Francuski brend, koji sve manje računa na nasljednika C4, sada bi bio spreman ponovo promijeniti mišljenje i napraviti preokret koji je pravio u ne tako davnoj prošlosti. Traži se jednostavan i pristupačan automobil poput Cactusa.

Možda se nećete složiti sa ovom tvrdnjom, ali Citroen sve više postaje novi pristupačni brend. Nova linija modela s novim C3 to potvrđuje, a u najavi su i drugi modeli s kojim će se to obistiniti, jer je to specijalnost Francuza s kojom će se strateški pokušati izboriti za veće prodajne brojke.

Navodno su dani treće generacije kompaktnog Citroena C4 odbrojani, mada je nedavno predstavljen osvježeni model. Francuzi su već počeli crtati glavne linije asortimana budućnosti i klasični kompakt ima sve manje mjesta u njihovim planovima.

Mjesta za C4 ima, ali se traži novi kompromis

Rast koji je doživio novi C3 Aircross, te činjenica da će budući C5 Aircross biti kompaktniji model, obeshrabrili su uvođenje još jednog modela između, jer je bilo jasno da je jednom od ovog trojca suđeno da propadne, ponijevši sa sobom milijarde investicija. Okolnost kojoj je pridodata još jedna skoro jednako važna ili više: tehnološko opterećenje kompakta je trenutno najveće i logično da je prvi na listi za odstrel.

Iako se ova posljednja tačka može činiti problematičnom, možda i nije toliko, jer je Citroen već pokazao da je moguća ponuda dobro opremljenog modela po fer cijeni. C4 Cactus je rođen s ovom pretpostavkom i bio je pravi komercijalni uspjeh, uprkos činjenici da je spustio ime kompaktnog automobila na niži nivo.

Na to se osvrnuo Thierry Koskas: "Ono što smo rekli o B segmentu i potrebi za automobilima sa odgovarajućim nivoom opreme jednog dana će važiti i za C segment", dodajući da su porodice zainteresovane za prostranost, ali za razumnu cijenu.

Cactus je primjer zgodnog, opremljenog i pristupačnog automobila

Novu C3 platformu "Smart Car" razvila je indijska kompanija Tata Consultancy Services za Stellantisove jeftine brendove, stavivši prvo cijenu u prvi plan, a zatim odredivši budžet za pojedinačne komponente. Na ovaj način od početka Francuzi lakše određuju koliko mogu potrošiti bez gubitka profitabilnosti.

To je isti princip koji je koristila Dacia, i onaj koji ju je doveo do statusa koji danas uživa. Zato je Koskas uvjeren da je novi C4 moguć, ali uz vrlo pažljivu strategiju s opremom dajući prioritet samo onome što kupci inače koriste.

Francuz dijeli jedan od najvećih problema industrije, i jedan na koji malo ljudi obraća pažnju, osim na rumunski brend.

Rast cijena automobila utiče i na količinu novca uloženog u razvoj. Povratak dobro opremljenom, ali jednostavnom proizvodu je nešto što se smatra neophodnim.