Stellantis mora odbaciti balast kako bi preživio, neki brendovi su u velikoj opasnosti

Stellantis grupa ima portfolio od 15 brendova ako se uzme u obzir kineska kompanija Leapmotor, u kojoj ima 20 posto udjela. Ti brendovi abecednim redom su sljedeći: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, FIAT, Jeep, Lancia, Leapmotor, Maserati, Opel, Peugeot, RAM i Vauxhall.
Kao što vidite, lista je duga i raznolika, a uključuje sve od popularnih brendova do vrhunskih i luksuznih premium proizvođača.
Kada je Stellantis osnovan početkom 2021. godine nakon spajanja grupa FCA (FIAT-Chrysler) i PSA (Peugeot-Citroën, Opel), bilo je mnogo onih koji su predviđali nestanak nekoliko njegovih marki kako zbog postojećih preklapanja između njih, tako i zbog činjenice da su neki preživljavali godinama sa smanjenim i zastarjelim asortimanom.

Novi izvršni direktor morat će donijeti teške odluke
Međutim, Carlos Tavares, tadašnji izvršni direktor konglomerata, najavio je da će 14 firmi dobiti desetogodišnji grejs period da dokažu svoju profitabilnost. Zatim je napravljen plan za ponovno pokretanje nekoliko njih, uključujući i one koji su godinama bili na aparatima za održavanje života, kao što su Chrysler i Lancia. Ali manje od pet godina kasnije, stvari su se dosta promijenile.
Pad prodaje i pad marži u 2024. doveo je do preranog odlaska Tavaresa prošlog decembra. John Elkann, predsjednik korporacije, još uvijek intervjuiše potencijalne kandidate kako bi ispunio svoju ulogu. Izabranik, koji bi mogao biti objavljen u narednim sedmicama, bit će zadužen za procjenu budućnosti svojih različitih brendova, a sve ukazuje da neće svi opstati.
Prije ostavke, sam Tavares je potvrdio da će desetogodišnji grejs period, najavljen 2021. godine, konačno biti smanjen. "Preispitat ćemo učinak svakog brenda kada dvije trećine plana 'Dare Forward 2030' budu završene, tako da možete očekivati odluke za dvije do tri godine." Brendovi će stoga morati dokazati svoju održivost 2026. godine.

Evropski premium brendovi u centru pažnje
Prema Reutersovom izvještaju, izvori bliski Elkannu ukazuju na to da je ovo pitanje prioritet za izvršnu vlast, tako da svaki kandidat za vođenje Stellantisa mora biti spreman donijeti čvrste odluke prilikom pregleda portfolija kompanije, što je očigledno pozitivno gledano od strane dioničara.
Analitičari ukazuju na nekoliko brendova koji bi mogli biti osjetljivi na moguće restrukturiranje, uključujući Alfa Romeo, DS, Lancia i Maserati. Zanimljivo, Reuters "spašava" Chrysler od požara, uprkos činjenici da se njegova trenutna ponuda sastoji od jednog modela: Pacifica MPV, koji je u prodaji od 2016. godine.
Kompanije kao što su Jeep, Peugeot ili Fiat bile bi potpuno van opasnosti. Prva čini 15 posto njihovog globalnog obima, druga je njihov najprodavaniji brend u Evropi, a treća je njihov globalni bestseller, uglavnom zahvaljujući ogromnom uspjehu na veoma važnom brazilskom tržištu. Veliki proizvođači, kao što su Citroën ili Opel/Vauxhall, takođe neće biti eliminisani.
Stellantisov izvor ističe da je glavni problem to što su određeni brendovi veoma popularni u nekim zemljama ili segmentima, što otežava njihovo ukidanje. Od danas, svaki od njih ima kratkoročne i srednjoročne planove proizvoda.