Prepoznatljiv model
19

Citroën proslavio 60. rođendan legendarnog Ami 6

Klix.ba
Citroën je novinarima predstavio AMI 6 koji će se proizvoditi u novoj tvornici u Rennesu u Francuskoj, 24. aprila 1961. godine. Iako je na početku predstavljen kao limuzina, najviše je uspjeha imala karavan verzija s 550.000 prodanih primjeraka od ukupno milion vozila Ami 6, koliko ih je proizvedeno do 1971. godine.

Citroën je ovim modelom htio upotpuniti svoju gamu koja se sastojala od modela 2 CV, ID i DS. Njegov dizajner, koji je već bio zaslužan za dizajn modela Traction Avant, smatrao ga je svojim remek-djelom. Ovaj auto je obilježio šezdesete godine 20. stoljeća svojim upečatljivim udubljenim zadnjim staklom i siluetom nazvanom "Linija Z".

"Ovaj model ni na koji način ne želi zamijeniti model 2 CV od kojeg se u potpunosti razlikuje...”. To je bila izjava koju je Citroën dao 1961. i koja je možda u to vrijeme bila iznenađujuća baš kao i oblik vozila Ami 6. Ovaj "veliki mali auto" kompaktne veličine, ali iznimne prostranosti, istaknut će se, osim svojom jedinstvenom siluetom, i brojkom od više od milion proizvedenih primjeraka, od kojih je više od polovice bilo u karavanskoj verziji koja je na tržište stigla 1964. godine.

Jedinstven izgled koji mu daje krov u obliku slova Z

Nakon što je zajedno s timom odjela za dizajn marke Citroën dizajnirao Traction Avant, 2 CV i DS, Flaminiju Bertoniju povjeren je i dizajn vozila srednje klase nazvanog Projekt AM. Iz tog je projekta nastao Ami 6, kojeg je on prozvao svojim remek-djelom. Dizajner je prvi put mogao u vozilo pretočiti sve svoje ideje bez uplitanja bilo koga drugoga tko bi nametnuo određeni stil vozila. Odvažio se na Ami 6 postaviti udubljeno zadnje staklo do kojeg kapi kiše ne dopiru u slučaju lošeg vremena, što također omogućuje da prtljažnik ima veliku zapreminu i standardni način otvaranja te da ostane dovoljno prostora na zadnjim sjedalima, a sve to u smanjenim dimenzijama.

Dvocilindarski motor 602 cm3 isti je kao i onaj na modelu 2 CV. Posebno obrađene linije na prednjem dijelu u koje su umetnuta velika pravougaona prednjih svjetla (prva takva svjetla u to doba), poklopac motora koji je u središnjem dijelu bio udubljen, krov u obliku pagode i bočne strane naglašene reljefnim linijama: sve je to dalo Amiju 6 snažnu osobnost, a neki su to nazivali i "baroknim stilom". Ali Ami 6 nije donosio iznenađenja samo u estetskom dijelu. Inovacije su uvedene i u marketinškom smislu jer se vozilo u oglašivačkim materijalima predstavljalo kao "drugo idealno vozilo za gospođe".

Unutrašnjost kod Ami 6 nadahnuta je uređenjem modela DS, koje u tom pogledu služi kao uzor svima. Upravljač s jednim krakom, kvake na vratima, komande, pa čak i sjedala – sve podsjeća na vrhunske modele marke Citroën.

Kad je riječ o voznim osobinama, svi su hvalili upravljivost i fleksibilnost limuzinske verzije za koju su zaslužni poznati ovjesi s modela 2 CV. U skladu s duhom marke Citroën, Ami 6 je od samih početaka bio autentično i inovativno vozilo.Njegovi obožavatelji bili su posebno oduševljeni izvedbom Club koja je imala četiri prednja svjetla i ukrasne pokrove kotača s bijelim rubovima, koji su u prodaju pušteni u septembru 1967. godine.

Poznati reklamni slogan za Ami 6 uvijek je bio "najjeftinija udobna vožnja na svijetu".

AMI 6 u karavanskoj verziji kao velika prekretnica prema uspjehu

Bitnu prekretnicu obilježio je krajem 1964. godine dolazak malog karavana (nosivost 320 kg) koji su dizajnirali Henri Dargent (pomoćnik Flaminija Bertonija) i Robert Opron (nasljednik Bertonija koji je umro 1964.). Bio je to karavan koji će povećati prodaju i istisnuti limuzinu. To je izuzetno rijedak slučaj u historiji automobilske industrije.

Njegov oblik pružao je veliku tovarnu zapreminu za putničko vozilo ove kategorije te jednostavan i praktičan pristup. U ovom svestranom vozilu mogla je ugodno putovati cijela porodica, ali je moglo poslužiti i u poslovne svrhe, primjerice, za trgovačke putnike ili čak obrtnike. Tako je Ami 6 1966. godine postao omiljeni automobil u Francuskoj. Proizvodnja limuzinske izvedbe završila je u martu 1969., šest mjeseci prije nego što je prestala proizvodnja karavana, a nakon njih na scenu je stupio nešto manje neobičan Ami 8 kojem je zadnje staklo bilo postavljeno u "pravilnom" smjeru. Ami 8 će ustupiti mjesto modelu Visa 1978. godine.

Citroën AMI 6: zanimljive činjenice

Naziv Ami 6 dolazi od fonetske mješavine u kojoj se spaja naziv istraživačkog projekta (vozilo AM), riječ miss ("gospođica" na engleskom) i amici ("prijatelj" na talijanskom), što je vjerovatno inspirisalo dizajnera vozila Flaminija Bertonija, koji je porijeklom bio Talijan.

Yvonne de Gaulle, supruga generala de Gaullea, vozila je Ami 6. De Gaulle je otvorio tvornicu Citroën u Rennes-La-Janaisu dok je još bila u izgradnji 10. septembra 1960., nešto više od godinu dana prije nego što je tamo započela proizvodnja.

Citroën je 19. januara 1966. organizovao trku pod nazivom Le Tour de Gaule d'Amisix koja je krenula iz Rennes-La-Janaisa i u kojoj su sudjelovala dva karavana Ami 6 sa serijskom opremom kako bi se pokazala njihova izdržljivost i vozne osobine. Trku su završili za 23 sati i 11 minuta pod nadzorom sudskog službenika, a tim je prešao 2.077 km uz prosječnu brzinu od 89,6 km/h.

U junu 1963. godine Ami 6 predstavljen je u Sjedinjenim Američkim Državama. Model za izvoz imao je četiri okrugla prednja svjetla i ojačane odbojnike.

Mjesta proizvodnje: Pariz (Francuska) od 1961. do 1963., Rennes-La-Janais (Francuska) od 1961. do 1969.

Citroën je zajedno s vozilom Ami 6 predstavio i potpuno novu tvornicu u Bretanji, što je bio prvi slučaj decentralizacije marke iz Pariza. Forest (Belgija) od 1961. do 1969.Catilah (Argentina): proizvodnja karavana Ami 6 do 1971. godine (vozila su se isporučivala u odvojenim dijelovima koji su se sastavljali u fabrici).

Ukupno je proizvedeno 1.039.384 primjeraka vozila Ami 6: 483 986 limuzina (od aprila 1961. do marta 1969.), 551 880 karavana (od oktobra 1964. do septembra 1969.), 3.518 privrednih vozila (karavan modela Service s dva sjedala, u izvedbama s ostakljenim i limenim bočnim površinama).

Na najnovijim modelima Ami 6 intenzitet svjetla brojčanika podešava se malim kotačićem koji upravlja reostatom. Danas ćete za ispravnu verziju vozila Ami 6 u dobrom stanju morati izdvojiti najmanje 5.000 eura.