Prilikom odabira automobila i popunjavanja konfiguratora sa opcijama, kuka za vuču je vjerovatno na dnu liste želja većine kupaca. Potreba za kukom vrlo često se javlja naknadno tokom vremena i potaknuta je novim potrebama tipa kada ljeti maštamo o kamp prikolici ili kada nešto gradimo pa želimo biti sami od koristi. U većini slučajeva ovaj novi dio opreme možemo lako naručiti u konfiguratoru. Međutim, postoje modeli automobila koji nisu prilagođeni ugradnji kuke za vuču ili je u pitanju čista ekonomska neisplativost.
Kako znati može li se kuka ugaditi na odabrano vozilo? Ako u katalogu proizvođača ili u opcijama dodatne opreme pri specificiranju novog vozila kuke nema, onda je izvjesno da to vozilo i ne može imati taj dodatak. Istovremeno, postoje i neke iznimke koje takođe onemogućuju ugradnju, mada su prepreke relativno male.
Panoramski krov može biti otežavajući faktor
Neke izvedbe i paketi opreme, čak i oni naoko najbogatije specificirani modeli vozila nemaju certifikat o usklađenju s ovim dijelom i u takva vozila je zabranjena ugradnja kuke za vuču. Razloga za ovakvu odluku ima barem nekoliko, a najčešće se radi o krutosti karoserije. Ako vozilo posjeduje stakleni krov, naprezanja koja nastaju prilikom vuče prikolice i tereta mogu oštetiti panoramski krov i dovesti do njegovog pucanja iznad glava putnika. Zato, kod automobila sa panoramskim krovom treba biti posebeno oprezan, mada se naknadno u praksi ugrađuje pomenuti dio.
Svaki proizvođač misli prvenstveno na profit. Ako proces projektovanja kuke za vuču ekonomski opravdan onda ponuda ove opcije ima smisla. Ukoliko je popularnost određenog modela na tržištu relativno niska, statistički se može pretpostaviti da će i interes za ugradnju i prodaja kupcu biti neisplativa. Stoga kod nekih vozila, kod kojih je kuka nije dostupna ni kao opcija, moramo računati s činjenicom da se proizvođač nije upustio u proizvodnju kuke čisto iz ekonomskih razloga. Onda je jednostavno možete ugraditi naknadno.
Možda djeluje paradoksalno, ali luksuzni automobili, iako teoretski zbog jakih motora i šasije djeluju da zadovoljavaju uslove homologacije i djeluju kao da bi mogli povući slona iza sebe, u konačnici nemaju opciju specificiranja uz kuku za vuču. Razlog je jednostavan, proizvođač automobila to izbjegava zbog degradiranja imidža, a i kupci uglavno izbjegavaju ovaj dodatak na takvom vozilu.
Šta se dešava kad kupujemo polovni auto s kukom?
Mnogo je različitih faktora koje uzimamo u obzir kada pretresamo polovnjak, od opšteg stanja, kilometraže, stanja ovjesa, kočnica, guma itd. Međutim, jedan faktor koji se često zanemaruje, a koji će neko prihvatiti kao bonus dodatak - je kada polovni auto ima već ugrađenu kuku za vuču.
Nažalost, malo ljudi shvata da kupovina automobila s već pričvršćenom kukom može biti problematična ideja. Kuka za vuču pričvršćena na vozilu može biti indikator da je vozilo prethodno bilo eksploatisano više od predviđenog. Kako je ona korištena i u koju svrhu možda neće biti jasno vidljivo po stanju vozila, ali ovdje treba gledati šumu, a ne drvo.
Vuča teškog tereta može imati neviđene posljedice na dijelove automobila, posebno na motor. Motor koji je ''vukao'' teret bit će znatno više napregnut od motora iste starosti koji nije vukao teret. Ne nužno, ali je tako. Stoga, kada kupujete automobil s kukom za vuču, važno je uzeti u obzir da bi motor mogao biti više potrošen od modela koji odzada nema kuku.
Na zapadu prodavači vozila obično transparentno informišu kupca o historiji vozila i njegovoj eksploataciji, tako da unaprijed možete pretpostaviti šta vas očekuje.
Naknadna ugradnja kuke – Dvostruko povoljnija opcija
Kada kupujute polovni automobil uvijek preporučujemo da odaberete automobil bez kuke i da umjesto toga istu naknadno ugradi stručnjak. Najvažnije je da vam kuku za vuču montira profesionalac, odnsno servis ili pojedinac s dobrom preporukom, koji se drži standarda o sigurnosti koja je ključna za vuču tereta. Nažalost, neće svi poslušati ovaj savjet. Kada kupujete automobil s već pričvršćenom kukom za vuču, jednostavno tražite atest. Neki vlasnici vozila kupe gotov kit i sami ga ugrade, te da ne biste rizikovali da kuka u potpunosti otpadne ili u najgorem slučaju izazove ozbiljnu nesreću.
Kupovina automobila bez kuke i njena naknadna ugradnja jedini je način da znate šta tačno imate na vozilu.
Koji su krijteriji za ugradnju kuke? Naime, servis koji ugrađuje poziva se na dostupni katalog, gdje za određeni tip vozila traži dostupne modele. Kupcu se ponudi jedna ili više opcija, a obično je to Euro kuka koja je popularna zbog brze montaže i demontaže. Najbrža opcija je ona sa klik-klak sistemom koja se lako postavlja i još lakše skida. Cijene instalacije u BiH idu od 550 KM pa naviše, u zavisnosti od marke i tipa automobila. Primjera radi, u Volkswagenovom konfiguratoru opcija dodavanja kuke na Golf 8 košta 1680 KM, dok u specijaliziranom servisu ugradnja istog dijela košta dvostruko manje. Takođe, u BiH se na tehničkom pregledu ne traže nikakve potvrde niti atesti, niti se posjedovanje kuke upisuje u saobraćajnu dozvolu, a trebalo bi. Vlasnici najčešće istu skinu, vanjski dio koji je van gabarita vozila i ubace u prtljažnik prije dolaska na tehnički i tako manje privlače pažnju.
No, ako već imate ugrađenu kuku, bitno je imati potvrdu o atestu, koju dobijete od proizvođača kuke i homologacijski broj, koji vam prije mogu tražiti na EU granicama nego u BiH.