Potrošnja na kapaljku
54

Dizelaši još nisu rekli zbogom, Renault Clio je zadnji model u segmentu s dizel motorom

A. M.
Ko bi rekao da će nasljednik ultra popularnog Renaulta 5, s više od 16 miliona isporučenih jedinica u 34 godine postati najprodavaniji francuski automobil svih vremena. Ni sam Renault nije mogao slutiti do kojih visina će otići maleni Clio kada ga je lansirao 1990. godine. Doprinos tome dobrim dijelom je dao i ultra popularni 1.5 dCi, koji se još uvijek ugrađuje u ovaj bestseller.
Jedan od zadnjih usporednih testova malih dizelaša francuski Autoplus realizovao je u januaru 2022. godine usporedivši francuski trolist C3, P208 i Clio. Njemački Auto Motor und Sport testirao je Polo 1.6 TDI polovinom 2020., a britanski Auto Express Fiestu 1.5 TDCi početkom te iste godine. Od tada se dizelima u automobilima B segmenta postepeno počinje gubiti trag.

Najava preskupe Euro 7 norme trebala je podići cijenu malih auta za minimalno 3.000 eura, a onih pokretanih dizelima još i više. Proizvođači su preko noći odustali od preskupih dizelaša. No, Clio je jedini preživio krah dizelaša, zahvaljujući tehnologiji koja ispunjava važeći emisioni standard, a auto u konačnici i dalje zadržava prilično razumnu cijenu. Renault je očito najbolje procijenio situaciju gledajući mnogo širu sliku.

Ne godinama, već decenijama, Renault živi od odlične prodaje svog bestsellera, koji i u četvrtoj deceniji plijeni pažnju kao jedan od najprodavanijih modela uopšte u Evropi. Clio je od početka zamišljen kao moderni i svestrani model za svačiji džep i kao takav je prepoznat u cijeloj Evropi. Stoga je mali Francuz najtraženiji Renaultov model, čija prodaja je oko 50 posto veća od drugog najprodavanijeg modela s "baklavom" na nosu - Captura.

Clio je ustvari jedini preostali model u "srezanom" B segmentu, koji je dostupan uz dizelski pogon. Možda doprinos dizela u zadnjih par godina u odličnoj prodaji Clija više nije značajan kao prije, jer se Evropa okreće zelenim tehnologijama, ali sigurno da postoje desetine hiljada kupaca, počevši od niza kompanija, rent-a-car agencija, pa čak i pojedinaca koje biraju Renaultov dugovječni i ekonomični 1.5 dCi turbodizelaš iz prepoznatljive serije agregata pod kodnom oznakom K9K?

Renault je na šasiju aktuelnog Clija ugradio sve što je mogao od pogonskih motora. U konfiguratoru možete zateći trocilindarske i četverocilindarske benzince, dvogorivnu benzin/plin verziju, E-Tech hibrid i naravno ultra ekonomični dCi dizelaš, koji se prvi put pojavio 2001. godine na redizajniranoj seriji Clija druge generacije kao zamjena za zastarjelu 1.9 D i 1.9 DTi verziju.

Uvod u Euro 3 normu startao je s tada nepoznatim 1.5-litarskim turbodizelom skromne snage od 65 KS. Međutim, Renault je ovaj motor razvijao do aktuelne Euro 6 norme, a pored modela sa značkom Renaulta, Dacije i Nissana, čuveni 1.5 dCi ugrađivao se čak i u Mercedes, koji je prepoznao potencijal malog "naftaša". Dizelaš je s vremenom evoluirao i prilagođavao se prema zahtjevima strožijih normi, a snaga se popela na 115 KS.

Renault je za aktuleni Clio kompromisno pripremio verziju od 100 KS i 260 Nm momenta, koja uz šestobrzinski mjenjač i dalje obara rekorde sa skromnom prosječnom potrošnjom od oko četiri litra. Ova izvedba je ujedno dostupna i na bh. tržištu s cijenom koju rivali ne mogu "ispratiti" s benzincima, tako da Clio dCi 100 ostaje zadnji dizelski model u B segmentu, koji će im ipak jednog dana posljednji zauvijek reći zbogom.