Dizelaši još nisu rekli zbogom, Renault Clio je zadnji model u segmentu s dizel motorom
Najava preskupe Euro 7 norme trebala je podići cijenu malih auta za minimalno 3.000 eura, a onih pokretanih dizelima još i više. Proizvođači su preko noći odustali od preskupih dizelaša. No, Clio je jedini preživio krah dizelaša, zahvaljujući tehnologiji koja ispunjava važeći emisioni standard, a auto u konačnici i dalje zadržava prilično razumnu cijenu. Renault je očito najbolje procijenio situaciju gledajući mnogo širu sliku.
Ne godinama, već decenijama, Renault živi od odlične prodaje svog bestsellera, koji i u četvrtoj deceniji plijeni pažnju kao jedan od najprodavanijih modela uopšte u Evropi. Clio je od početka zamišljen kao moderni i svestrani model za svačiji džep i kao takav je prepoznat u cijeloj Evropi. Stoga je mali Francuz najtraženiji Renaultov model, čija prodaja je oko 50 posto veća od drugog najprodavanijeg modela s "baklavom" na nosu - Captura.
Clio je ustvari jedini preostali model u "srezanom" B segmentu, koji je dostupan uz dizelski pogon. Možda doprinos dizela u zadnjih par godina u odličnoj prodaji Clija više nije značajan kao prije, jer se Evropa okreće zelenim tehnologijama, ali sigurno da postoje desetine hiljada kupaca, počevši od niza kompanija, rent-a-car agencija, pa čak i pojedinaca koje biraju Renaultov dugovječni i ekonomični 1.5 dCi turbodizelaš iz prepoznatljive serije agregata pod kodnom oznakom K9K?
Renault je na šasiju aktuelnog Clija ugradio sve što je mogao od pogonskih motora. U konfiguratoru možete zateći trocilindarske i četverocilindarske benzince, dvogorivnu benzin/plin verziju, E-Tech hibrid i naravno ultra ekonomični dCi dizelaš, koji se prvi put pojavio 2001. godine na redizajniranoj seriji Clija druge generacije kao zamjena za zastarjelu 1.9 D i 1.9 DTi verziju.
Uvod u Euro 3 normu startao je s tada nepoznatim 1.5-litarskim turbodizelom skromne snage od 65 KS. Međutim, Renault je ovaj motor razvijao do aktuelne Euro 6 norme, a pored modela sa značkom Renaulta, Dacije i Nissana, čuveni 1.5 dCi ugrađivao se čak i u Mercedes, koji je prepoznao potencijal malog "naftaša". Dizelaš je s vremenom evoluirao i prilagođavao se prema zahtjevima strožijih normi, a snaga se popela na 115 KS.
Renault je za aktuleni Clio kompromisno pripremio verziju od 100 KS i 260 Nm momenta, koja uz šestobrzinski mjenjač i dalje obara rekorde sa skromnom prosječnom potrošnjom od oko četiri litra. Ova izvedba je ujedno dostupna i na bh. tržištu s cijenom koju rivali ne mogu "ispratiti" s benzincima, tako da Clio dCi 100 ostaje zadnji dizelski model u B segmentu, koji će im ipak jednog dana posljednji zauvijek reći zbogom.