Škoda Auto otisnula se u svijet sportskih automobila nedugo nakon početka novog milenija s perjanicom Octavijom RS, a kasnije i s vrhunskom sportskom Fabijom. Prva Škoda Fabia RS predstavljena je 2003. na Ženevskom sajmu automobila sa jedinstvenim pogonskim konceptom, a ove godine slavi svoj 20. rođendan. Bila je to jedina Škoda Fabia s kojom ste mogli premašiti brzinu od 200 km/h.
Škoda Fabia RS predstavljena je otprilike tri i po godine nakon inicijalnog standardnog modela, a već tada je privukla pažnju nekonvencionalnim dizelskim agregatom, barem kada je riječ o sportski orijentisanim kompaktima B segmenta. Češki proizvođač odlučio se tada za provjereni četverocilindarski turbodizelaš 1.9 TDI-PD koji se ugrađivao i u Superb prve generacije. Popularni TDI razvijao je 130 KS pri 4.000 obrtaja u minuti uz najveći obrtni moment od 310 Nm već od 1.900 obr/min.
U kombinaciji s ekskluzivnim ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, to je značilo najveću brzinu od 206 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi. Škoda Fabia RS je tako bila najbrža verzija Fabije, koja je mogla jurnuti preko 200 km/h, a znala je u međuubrzanjima između 80 i 120 km/h iznenaditi mnogo jače premium modele. Uz rastuću popularnost tuninga, također je postala popularan ''materijal'' za vlasnike garaža i profesionalne tunere koji su tražili više potencijala u starom dobrom TDI motoru.
Većina originalnih Fabia RS ima više od 200.000 kilometara na satu, a nisu rijetki ni primjerci s dvostruko većom kilometražom. Dobro očuvani primjerci mogu biti potencijalna investicija za koju će pravi entuzijast uvijek dobro platiti. Britanski časopis Top Gear svojevremeno je o njoj čak napisao da je Škoda spojila zanimljivu dinamiku s nenadmašnom potrošnjom goriva. U Škotskoj je 2003. proglašena za dizelski automobil godine.