Uspješan i pristupačan
1

Dva miliona Dustera: pozadina Dacijine priče o uspjehu

Klix.ba
Nakon rođenja Logana 2004., druga buduća zvijezda iz Dacije je došla na automobilski svijet 2010. godine. Ove godine Dacia Duster slavi dva miliona prodatih primjeraka u 60 zemalja. Inženjeri, dizajneri, a posebno kupci neće tako lako zaboraviti ovu deset godina dugu priču.
Sam početak Dustera obilježen je kodnom oznakom H79. Zadatak koji su tada imali timovi za planiranje proizvodnje je bio veliki izazov: uzeti prazan list papira i osmisliti vozilo koje još nije postojalo na tržištu. Morao je biti prikladan za ledene hladnoće i paklene vrućine kako bi odgovarao ljudima širom svijeta. I sve to po nenadmašnoj cijeni koja bi prkosila konkurenciji. Ukratko, robusno, pouzdano i svestrano vozilo sa performansama terenca.

Proces dizajna je bio jedna od mnogih prepreka: 6-stepeni mjenjač, pogon sa automatskim kvačilom, nagib osovina i još mnogo toga. Timovi se svega toga i dan danas sećaju. Pogotovo kada se radilo o održavanju brzine pri polaganom kretanju u prvoj brzini – automobil je mogao da se kreće sa samo 5,79 km/h pri samo 1000 o/min. Vojnici su za vrijeme rata marširali uz terence kako bi raščistili put, a Loïc Feuvray – direktor razvoja proizvoda Duster 1 – je slijedio njihov primjer: "Hodao bih uz automobil kako bih se uvjerio da smo postigli brzinu koja je dovoljno spora za terenac sa pogonom na sva četiri točka." Bio je to izazov koji su dizajneri očigledno savladali, što je dokazano bezbrojnim terenskim putešestvijama na koja su se uputili kupci Dustera.

Svi kupci Dustera su različiti, ali svima je jedna stvar zajednička. Esencijalne stvari odabrane su kao stil života. Evo nekoliko zanimljivosti o kupcima Dustera:

  • U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene
  • Turska ima najmlađu grupu kupaca Dustera (u prosjeku 42 godine), pretežno se radi o porodicama (62 % živi sa djecom).
  • U Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Španiji i Italiji 23% stanovništva voli šetanje i planinarenje, 12% voli biciklizam, a 9% voli da putuje.
  • U ovih pet zemalja 44% kupaca živi u ruralnim područjima, 30% u malim gradovima, 10% u srednjim/velikim gradovima i 11% u predgrađima.
  • Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56%), dizajn (20%) ili zbog odanosti modelu (16%).

Nagrađivan četrdeset puta

Dizajneri i inženjeri dali su sve od sebe da bi stvorili tako jedinstveno vozilo, ali i proizvodni timovi su prihvatili izazov. Fabrika Mioveni u Pitestiju, smeštena 200 km od Bukurešta, je obnovljena i opremljena u okviru pripreme fabrike za proizvodnju Dustera: platforme unutar fabrike, prostorije za pripremu dijelova, AGV kolica, ergonomske radne jedinice prilagođene svakom procesu proizvodnje. U Rumuniji je Duster postao nacionalni ponos: policijski Duster, vojni Duster, bolnički Duster... Duster koriste razne vladine službe i velike kompanije.

Do danas je osvojio više od četrdeset nagrada: Rumunski automobil godine, najbolji SUV u Velikoj Britaniji, najbolji porodični automobil u Njemačkoj i Belgiji i mnoge druge koje su samo dokaz koliko je ovaj jedinstveni i kultni model zapravo uspješan

Vrh Pikes Peaka, Great Alpine Traverse, Trophee Andros na ledu...

Možda se sada zna mnogo o Dusteru, ali ovo je automobil u kojem "više" nikada nije dosta. Ovo su samo neki legendarni trenuci putovanja Dusterom:

  • Prije svega ističe se njegova sportska, avanturistička strana. Duster voli zdravu konkurenciju i ne odustaje lako. Od Aïcha des Gazelles relija u Maroku do poznatog uspona na Pikes Peak u Sjedinjenim Državama i Trophee Andros trka na ledu u Francuskoj, Duster voli izazove.
  • Duster je u Poljskoj postao popularno vozilo za takmičenja. Redovno pronalazi svoje mjesto na pobjedničkom postolju državnog prvenstva u reliju i Dacia Duster Motrio Cupa.

  • U Francuskoj se često viđa na 4WD trkama izdržljivosti i na trci Great Alpine Traverse. Hobisti, pustolovi: sve su to Dusterovi kupci.