Postoji nekoliko razloga
39

Zašto su električni automobili manje na meti lopova

A. M.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Iako je broj krađa automobila u porastu, čini se da neki modeli izazivaju manje interesa kod onih koji uživaju u krađi tuđih stvari. Podaci koje su iznijele osiguravajuće kuće jasno pokazuju da lopovi pokušavaju izbjeći električne automobile.

Stručnjaci ističu da su velikom porastu krađe vozila, između ostalog, pridonijele i nove tehnologije. To se uglavnom odnosi na rješenja kao što su sistemi ulaska i pokretanja vozila bez ključa, koji kriminalcima znatno olakšavaju posao. Međutim, lopovi uopšte ne vole električna vozila, a evo i zašto.

Analitičari kažu da se u zadnje vrijeme kod kradljivaca automobila na neki način promijenila motivacija. Prije nekoliko decenija automobili su se uglavnom krali zbog dijelova, što se jednim dijelom opet vratilo na scenu, budući smo u zadnji mjesec dana imali nekoliko Porschea u Njemačkoj sa bukvalno "počupanim" farovima. Međutim, stručnjaci ističu da krađa automobila nikada nije bila lakša, pogotovo što većina novih vozila ima keyless entry funkciju, odnosno ulazak i pokretanje vozila bez upotrebe ključa. Takav sistem kradljivcima znatno olakšava krađu.

No, zanimljivo je da izvještaji sa zapada o ukradenim automobilima ukazuju na određeni trend među lopovima. Oni ustvari najčešće izbjegavaju električne automobile. Dokaz tome je činjenica da je jedan od najpopularnijih baterijskih modela Tesla Model 3, ujedno i jedan od automobila koji se najrjeđe kradu. Zašto je to tako? Stručnjaci imaju svoje teorije o ovom fenomenu. Jedna od njih pretpostavlja da se radi o opsežnim mrežnim funkcijama u takvim vozilima. Trenutno, gotovo svi novi automobili imaju namjensku aplikaciju koja omogućava upravljanje na daljinu. Međutim, u slučaju inovativnih i pametnih električnih vozila, ta rješenja su puno naprednija.

Jedan od primjera bi bio spomenuti Tesla, koji je izumio cijeli koncept digitalnog upravljanja automobilom. Zahvaljujući mobilnim funkcijama, kao što je način rada Sentry, vlasnik Tesle može pratiti njegovo stanje i položaj s gotovo bilo kojeg mjesta. Samo vozilo također koristi set kamera koje prate cijelu okolinu. Čim neko priđe automobilu ili sistem detektuje neke sumnjive kretnje, kamere počnu snimati i aktiviraju alarm, a vlasnik prima upozorenje preko aplikacije.

Osim toga, električni automobili u većini slučajeva imaju dodatne sigurnosne funkcije koje, između ostalog, otežavaju pokretanje automobila tokom punjenja. Jedan od dodatnih sistema zaštite je i PIN kod, koji omogućava postavljanje sigurnosne četverocifrene šifre, koju je neophodno unijeti za vožnju automobila. Takođe, kamera uživo, koja je recimo dostupna na Teslinim modelima određenih godišta, omogućava pregled okruženja automobila kada je parkiran, a vlasniku ako je primjetio sumnjive aktivnosti omogućava da zatrubi ili da upali prednja svjetla.

Izvještaji osiguravajućih kuća skreću pažnju na još jedan važan detalj. Lopovi su manje zainteresovani za električne automobile, jer je manje zainteresovano i "tržište" na kojem posluju. Trenutno, ako je električni automobil ukraden, u većini slučajeva glavna meta je njegova baterije, koja čini oko 40 posto vrijednosti vozila. Njena vrijednost na crnom tržištu može dostići i nekoliko hiljada dolara.