Imaju zajedničku slabost
61

ADAC-ova analiza kaže da se električni automobili kvare rjeđe od benzinaca i dizelaša

A. M.
Foto: ADAC
Foto: ADAC
Najveća automobilska asocijacija u Evropi, njemački ADAC, objavila je rezultate svoje najnovije studije pouzdanosti na vozilima na pogon s unutrašnjim sagorijevanjem i električnim vozilima, nakon analize više od 3,6 miliona kvarova prošle godine.

Više različitih studija predstavljenih posljednjih godina, u kojima su električna vozila dobila zamah na automobilskom tržištu, utvrdila su njihovu pouzdanost, posebno u odnosu na vozila sa SUS motorima.

Na kraju krajeva, mehanika električnog automobila je mnogo jednostavnija i ima manje pokretnih dijelova od konvencionalnih automobila, što bi trebalo značiti nižu stopu kvara. Ovo je ADAC utvrdio na osnovu podataka svojih njemačkih servisa na cestama iz prošle godine.

Njemački autoklub, koji se smatra najvećom evropskom organizacijom za pomoć na putu, odgovorio je na više od 3,6 miliona kvarova prošle godine. ADAC je analizirao ove brojke i izveo neke značajne zaključke o električnim automobilima.

Foto: ADAC
Foto: ADAC

Na više od 3,6 miliona kvarova kojima je prisustvovao njemački automoto klub 2024. godine, samo 1,2 odsto su činili električni automobili (43.678 od ukupnog broja). Ovdje se mora uzeti u obzir činjenica da je broj električnih vozila u opticaju još uvijek vrlo mali. Prema podacima s kraja 2023. godine, u Njemačkoj je na cestama bilo oko tri miliona električnih automobila, što predstavlja tek šest posto voznog parka u zemlji.

Drugim riječima, kvarovi na električnim automobilima predstavljaju vrlo mali dio kolača, ali i zato što ih je mnogo manje na cesti. I prije svega zato što još uvijek ne možemo govoriti o velikom broju vrlo starih električnih vozila, starih 10 i više godina. Sve više kvarova se otkriva na električnim automobilima iz godine u godinu, jer se njihov udio na cestama povećava.

Ipak, prema analizi podatka koje dijeli ADAC, električni automobili su imali u prosjeku 4,2 kvara na 1.000 registrovanih vozila između 2020. i 2022. godine. U istom periodu, na automobilima sa SUS motorima, otkriveno je 10,4 kvarova na 1.000 vozila. Dakle, vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem su se kvarila više nego dvostruko češće u odnosu na električna vozila.

Foto: Varta
Foto: Varta

Međutim, prema ovoj studiji, postoji jedna kategorija (zapravo jedina) u kojoj električna vozila zaostaju u odnosu na obične automobile. Riječ je o gumama naravno. Njemački automoto klub zabilježio je 1,3 poziva na 1.000 slučajeva gdje su problem bile gume na njihovim vozilima, u poređenju sa 0,9 poziva u slučaju vozila s benzincima i dizelima.

Zajednička slabost za obje grupe vozila je 12-voltni starter akumulator. Ova mehanička komponenta nastavlja da se kvari gotovo podjednako i u električnim vozilima i u standardnim vozilima, čineći polovinu svih kvarova u električnim i 45 posto u SUS vozilima.