Mali div za 21. vijek
31

Električni Renault 4 stiže iduće godine, imat će autonomiju od 400 kilometara

A. M.
Sljedeće izdanje sajma automobila u Parizu bit će prepuno noviteta s jednom velikom zvijezdom - modernom interpretacijom davno ugašenog Renaulta 4. Francuzi ozbiljno računaju na retro modele s elektičnim pogonom s kojima se planiraju vratiti na vrh u Evropi.

Renault je uvjeren da retro modeli privlače kupce više i od avangardno dizajniranih aktuelnih automobila. Novi Renault 5 je s 50.000 rezervacija u kratkom periodu dokaz za takvu tvrdnju, a uskoro će biti lansiran na tržište poštujući prepoznatljive adute svog predaka iz osamdesetih.

Jedan od najiščekivanijih modela, koji će slijediti istu filozofiju kao i R5, svakako je novi Renault 4 EV, kojeg smo već vidjeli na testovima prošle zime, a koji će zablistati na velikom pariškom sajmu. Kao što se može vidjeti po prvim slikama konceptog modela, njegova esencija bit će ispoštovana u prepoznatljivim malim proporcijama, povećanom klirensu, karakterističnim okruglim farovima i okomitim stražnjim svjetlima. Bit će to Mali div za 21. vijek.

Foto: lars_o_saeltzer/Instagram
Foto: lars_o_saeltzer/Instagram

Renault je također ispoštovao oblik staklenih površina vrata, ali je dodao fiksni "štitnik" koji se nalazi na zadnjem stubu umjesto fiksnog stakla. Francuski brend zna da je ovaj komad koji podupire krov ujedno dobra prilika za personalizaciju, odnosno za zaradu, pa će predstaviti poseban dizajn koji se može prilagoditi ukusu kupaca, što je novoj generaciji vozača primamljivo. Iznutra će R4 za 21. stoljeće naslijediti isti vozački položaj kao kod novog električnog R5. Ipak, veći razmak od tla omogućit će mu da se otisne i na off-road.

Francuski brend će lansirati Četvorku u formi hatchbacka i SUV-a s okvirnom dužinom od 4,15 metara. S time možemo očekivati da njegova ponuda motora možda neće biti potpuno ista kao kod R5, iako će dijeliti jednaku platformu. Iz tog razloga elektrifikovani Mali div navodno preskače osnovnu verziju od 95 KS, pa bi se trebao nuditi samo s najsnažnijim opcijama sa 120 KS i 150 KS, povezanim s istim baterijama kao kod R5 s kapacitetom od 40 (uz opciju povećanja na 42 kWh) i 52 kWh koje će nuditi nešto više od 400 kilometara autonomije.

Foto: lars_o_saeltzer/Instagram
Foto: lars_o_saeltzer/Instagram

Novi Renault 4 stiže 2025. godine i neće biti jeftin, jer Renault ne isključuje varijantu opremljenu s pogonom na sve točkove temeljenu na najsnažnijoj verziji. Zanimljivo, 4x4 pogon neće, klasično za EV, biti izveden preko dva elektromotora, već će tu ulogu preuzeti elektronski sistem.

Za sada je R4 u fazi studije, ali odbrojavanje do njegovog dolaska je počelo, jer francuski mediji nagovještavaju da će na tržištu biti dostupan u toku 2025. godine. Isti mediji navode da će biti skuplji od novog Renaulta 5 E-Tech. Naime, bez pomoći državih poticaja, novi Renault 4 bi trebao imati cijenu od 30.000 eura u najekonomičnijoj opciji.