S dvije opcije pogona
31

Električni Renault Clio stiže 2026. godine

D. B.
Šesta generacija popularnog francuskog superminija pod nazivom Clio pojavit će se 2026. godine, a koristit će unaprijeđenu verziju Ampr Small platforme.

Potpuno novi R5 E-Tech Electric možda je i najatraktivniji član Renaultove ponude, no njegov zadatak nije da zamijeni Clio slične veličine. Umjesto toga se razvija šesta generacija modela Clio, koja će se na tržištu pojaviti 2026. godine. Renault će ovaj model nuditi s hibridnim i potpuno električnim pogonom, što je u skladu s Renaultovim revidiranim planovima elektrifikacije.

Aktuelna peta generacija Clija debitovala je 2019. godine, dok je facelift stigao 2023. Uprkos nedavnom osvježenju, njegov nasljednik se očekuje 2026. godine, čime će se pratiti Renaultova tradicija sedmogodišnjeg ciklusa prethodnih generacija.

Govoreći o pozicioniranju na tržištu, novi Clio bi mogao privući mlađe porodice koje traže elektrificirani hatchback te popuniti prazninu između modela R5 i Megane u Renaultovoj ponudi. S hibridnom opcijom ima za cilj da ostane relevantan u vrijeme globalnog usporavanja električnih vozila dok svijet u potpunosti ne prihvati pogone bez emisije.

Što se tiče eksterijera, novi Clio će usvojiti Renaultovu najnoviju filozofiju dizajna predvođenu novim direktorom dizajna Gillesom Vidalom. Ovaj pristup je pokazan na modelima kao što su crossover Scenic E-Tech i coupe-SUV flagship Rafale. Cilj je da se modelu osigura savremena estetika koja će ga izdvajati od retro inspirisanih modela R5 i R4, kao i nostalgičnog Twinga.

Aktuelni Clio je dug 4.053 mm, što znači da je nešto duži od isključivo električnog modela R5 s dužinom od 3.920 mm. Iako ih ova varijacija možda neće kategorizirati u različite segmente, ona im pruža određeni prostor u svijetu subkompaktnih hatcback modela. Strateško pozicioniranje dolazi u trenutku kada drugi proizviđači poput Forda odstupaju od ovog segmenta.

Sljedeća generacija Clija vjerovatno će koristiti nadograđenu verziju postojeće CMF-B platforme. Ampr Small platforma (CMF-BEV) koju koristi potpuno električni R5, dijeli oko 60 posto komponenti s CMF-B platformom, što znači da je moguć crossover. U tom kontekstu Autocar izvještava da će hibridna i potpuno električna verzija Clija imati identičan dizajn.

Može se sa sigurnošću pretpostaviti da će Renault nastaviti razvijati hibridne i plug-in hibridne pogonske opcije koje koriste i postojeći Clio i Captur s E-Tech oznakom. Do 2026. godine bi elektrificirani pogoni mogli ponuditi veći domet bez emisije, a istovremeno smanjiti potrošnju goriva.

Nadolazeći Clio šeste generacije suočit će se s oštrom konkurencijom rivala kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa, modeli koji nude električne i hibridne varijante pod Stellantisovim kišobranom. S druge strane, nadolazeći Volkswagen ID.2 bi trebao imati samo električni pogon.

Clio će ostati jedini Renaultov hatchback sa SUS motorom te se razlikovati od budućih modela Twingo, R5 i Megane, koji će biti dostupni isključivo s električnim pogonom.

Više o novom Cliju bismo trebali saznati u narednom periodu kako se bude približavala njegova premijera. Kamuflirani prototipi bi se trebali pojaviti tokom sljedeće godine.