Brake by wire
10

Bosch kočioni sistem bez mehaničke veze će revolucionirati električne automobile

A. M.
Foto: Bosch
Električni automobili otvaraju put novim tehnologijama koje su donedavno bile nezamislive. Kočioni sistem nove generacije bez mehaničke veze znači i oproštaj od standardnih hidrauličkih kočnica. Bosch već ima spremnu "brake by wire" tehnologiju i planira je implementirati u više od pet miliona automobila do 2030. godine.
Električni automobili za mnoge su samo još jedan vid transporta. Međutim, takođe ih treba posmatrati s druge tačke gledišta - na primjer, kao demonstraciju i izlog savremene tehnologije.

Tehnologija nije prikazana samo u prototipovima i konceptnim automobilima. Neki od najnovijih modela već su opremljeni naprednim sistemima upravljanja. Toyota i Lexus, već imaju upravljanje bez mehaničke veze, a to pomaže električnim automobilima da sadrže manje dijelova, a u budućnosti i mnogo manje. Isto je najavio i Peugeot u svojim budućim vozilima.

Bosch smanjuje broj komponenti u električnim automobilima. Gigant automobilskih komponenti želi još više da bude lider u naprednim tehnologijama upravljanja šasijom, dovršavajući razvoj jednog od najnaprednijih sistema koji će se oprostiti od mehaničkih hidrauličkih kočnica - sistema kočnice po sistemu brake by wire. Istina, tehnologija nije nova, osmislili su je Daimler i Bosch, a Mercedes je sistem implementirao 2001. godine, ali nije ispao onako kako se očekivalo i morao je biti povučen.

Danas su stvari sasvim drugačije i Bosch je koristio električni model Nissan Ariya kao mulu za testiranje ovog naprednog sistema, krećući se od svog sjedišta u Njemačkoj do poligona u sjevernoj Švedskoj udaljenih 3.300 kilometara, po različitim klimatskim uslovima. Test potvrđuje da će sljedeće jeseni Bosch lansirati prvi sistem bez mehaničke veze.

Ono što znamo je da sistem brake by wire eliminiše svu mehaničku vezu između pedale i kočionog sistema, zaustavljajući vozilo kroz seriju električnih impulsa pomoću dva nezavisna hidraulička kočiona aktuatora: jedan je kočioni aktuator, a drugi je za ESP kontrolu stabilnosti.

Bosch je toliko uvjeren u svoj elektronski kontrolisani kočioni sistem da ima za cilj da ga ugradi u više od pet miliona jedinica u automobilima do 2030. godine. Sistem "brake by wire", omogućava veću slobodu pri pozicioniranju komponenti, posebno u slučaju sudara, samoj pedali je potreban manji hod i što je zaista zanimljivo: efekat kočenja svakog točka je nezavisan od ostalih.