Bez kočnog ulja
0

ZF razvio elektromagnentni sistem kočenja: Zaustavni put kraći do 9 metara

A. M.
Njemački ZF je predstavio potpuno elektromagnetni sistem kočenja. Drugim riječima, silu kočenja, na svakom točku, stvara električni motor, čime se eliminiše hidraulički sistem. Nema više ulja u kočnicama, a zaustavni put je kraći do 9 metara.

Stručnjaci u ZF-u imaju više od pet decenija iskustva u razvoju i proizvodnji kočionih sistema. Za sve to vrijeme kompanija je proizvela više od 3 milijarde kočionih komponenti. Na temelju ove stručnosti, ZF je sada predstavio potpuno elektromagnetni sistem kočenja na Danu mobilnosti sljedeće generacije u Šangaju. Drugim riječima, silu kočenja na svakom točku stvara električni motor, čime se eliminiše hidraulički sistem i, implicitno, kočiona tekućina. Novi kočioni sistem razvijen je u ZF centrima u Kini, SAD-u i Njemačkoj za globalno tržište.

Prema riječima predstavnika kompanije, ova tehnologija može dokazati svoju kvalitetu posebno u slučaju električnih automobila. Signali kočenja od papučice do elektromotora prenose se isključivo električnim putem po sistemu "dry brake–by–wire". Ne postoje mehaničke veze između ove dvije komponente, nema više kočionog ulja, a osjećaj kočenja isti je kao kod hidrauličkih sistema, prenosi ZF.

Elektromagnetni kočioni sistem omogućava kraći zasutavni put, naprimjer u slučaju automatskog kočenja u nuždi, put kočenja pri brzini od 100 km/h može biti i do 9 metara kraći nego kod klasičnih kočionih sistema. Zahvaljujući sistemu regenerativnog kočenja kod elekričnih automobila zaustavni put može biti do 17% kraći. Istovremeno, zbog minimalnog kontakta između kočionih pločica i kočionih diskova, manja je emisija prljavih čestica kao posljedica trošenja kočnica.

Budući da je riječ o sistemu s manje komponenti, u proizvodnji automobila dolazi do nižih troškova logistike i montaže. Osim toga, u servisu će remont trajati kraće, s obzirom da više nije potrebno mijenjati kočionu tekućinu. Šta je još dobro kod ovog sistema? Naime, proizvođači automobila mogu hidraulički kočioni sistem u potpunosti zamijeniti električnim ili se mogu odlučiti za hibridni sistem. Odnosno, riječ je o mogućoj kombinaciji hidrauličnog sistema na prednjoj i električnog sistema na zadnjoj osovini.