Zamijenili ste "kočnice", šta praktično uraditi da se nove komponente pravilno uklope

Kočnice su nesumnjivo najvažnije komponente na automobilu. Radi potpune sigurnosti, moraju se redovno održavati, a to obuhvata zamjenu dotrajalih i potrošenih komponenti i što je vrlo važno redovnu zamjenu kočionog ulja.
Ali zamjena raznih komponenti, poput diskova, pločica ili kočione tekućine, samo je dio neophodnih "radova". Postoji nekoliko operacija koje možete obaviti odmah nakon ugradnje novih kočnica kako biste osigurali maksimalnu efikasnost novougrađenih dijelova i dug vijek trajanja ovih komponenti.
Neposredno nakon ugradnje novih kočnica, različite komponente koje čine ovaj vitalni sistem moraju se "uklopiti". Zbog toga se preporučuje da prvih 200 kilometara pažljivo koristite kočnice, kako bi se pločice i diskovi uklopili u pravilnu poziciju. Na ovaj način, učinak kočenja će biti maksimiziran, a to je nešto što je najvažnije kako bi posao bio do kraja obavljen po pravilima.

Pogotovo kada su u pitanju diskovi prekriveni zaštitnim slojem. U tom slučaju, ova operacija osigurava da se zaštitni sloj ne "ulije" u žlijebove, odnosno ne integriše u površinu trenja kočionih pločica. Ako se odlučite za ovu vrstu diskova, u početku je preporučljivo lagano i pažljivo kočenje s maksimalnom brzinom od 50 km/h, kako bi se osiguralo optimalno "slijeganje" komponenti.
Što više zloupotrebljavate papučicu kočnice, to je veći rizik od pregrijavanja kočionih pločica, što će uticati na performanse kočenja. Zato stručnjaci preporučuju izbjegavanje naglog i čestog kočenja koje stvara prekomjernu toplotu u kočnicama. U isto vrijeme, dobro je izbjegavati izlaganje novih kočnica ekstremnim opterećenjima tokom faze "uhodavanja".

Na kraju, ali ne i najmanje važno, važno je da se kočiono ulje povremeno provjerava i mijenja. Kočiona tečnost vremenom gubi svojstva. Imajte na umu da je ova tečnost sklona upijanju vlage iz atmosfere, a tada kočioni put postaje duži. Ovo se često dešava tokom životnog vijeka tečnosti, čak i ako je u zapečaćenom sistemu, jer molekuli vodene pare mogu lako da prodru u fleksibilna gumena crijeva kočnica.
Proizvođači automobila obično preporučuju različite intervale za zamjenu kočione tekućine. Ali radi maksimalne sigurnosti, tečnost treba mijenjati svakih 18 do 36 mjeseci. Nekad se u ovlaštenim servisima kočiona tečnost mijenjala svake četiri, a sada se zahvat zamjene praktikuje svake dvije godine, odnosno svaki drugi servisni interval.