Kočnice Xiaomija SU7 otkazale na stazi u dva slučaja, automobili završili u ogradi
Električni SU7 Max je "na papiru" pravi električni sportski sedan, isporučuje 673 KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,8 sekundi i s jednim punjenjem baterije prelazi do 800 kilometara. To je definitivno mnogo snage i brzine, no čini se da ipak nema dovoljno moćne kočnice koje će ga obuzdati na stazi.
U aprilu je kineski influenser Tang Zhu Liao Che vozio SU7 Max na stazi Shanghai Tianma, gdje je doživio nesreću. Snimak incidenta pokazuje kako se vozač približava lijevom zavoju, nakon čega dolazi do problema. Uprkos nekoliko pokušaja da uđe u zavoj, automobil jedva da je promijenio pravac, zbog čega je izletio sa staze i zabio se u barijeru, a potom su se aktivirali zračni jastuci. Snimak je prikupio milionske preglede, a Tang Zhu je pokazao kočnice automobila nakon što je odvozio pet brzih krugova prije onog u kojem je doživio nesreću. Relativno male pločice su bile jako istrošene.
Potom je u junu drugi influenser doživio slično otkazivanje kočnica na stazi. On je nekoliko puta okrenuo upravljač prije nego se zabio u ogradu. Ovog puta se automobil okrenuo gotovo za 360 stepeni, a zračni jastuci se uopće nisu aktivirali. Također, sjedište vozača se raspalo.
Xiaomi se oglasio te je objasnio da SU7 Max nije namijenjen za vožnju na stazi.
"Podsjećamo vas da je Xiaomi SU7 Max luksuzni automobil visokih performansi za cestovnu upotrebu. Molimo da izbjegavate ekstremnu vožnju poput one na profesionalnim trkaćim stazama. Kočioni sistem modela SU7 Max koristi NAO pločice, koje su odgovarajuće za svakodnevnu vožnju. To su mainstream proizvodi koji nude balans između buke kočenja i performansi kočnica te zadovoljavaju standarde za sigurnu vožnju na cesti. Usljed velike brzine, velikog nakupljanja kinetičke energije i oštrog kočenja, brzo trošenje komponenti pod kontinuirano visokim opterećenjem i pri visokoj temperaturi u uvjetima na stazi, sve ključne komponente vozila moraju zadovoljavati uvjete koji premašuju one u svakodnevnoj vožnji", saopćio je Xiaomi.
NAO je skraćenica za "organski bez azbesta", a takav materijal može dobro funkcionisati u svakodnevnoj vožnji. Međutim, na trkaćoj stazi je to problematično. Xiaomi je ugradio mnogo moćnije karbon keramičke diskove promjera 430 mm naprijed i 410 mm nazad u snažniji SU7 Ultra, koji je oborio rekord kruga na Nurburgringu u oktobru s vremenom 6:46,847. Naravno, rekord se odnosi na električna vozila.
Prema Xiaomiju, ove kočnice mogu izdržati temperature do 1.300 stepeni te su otpornije na trošenje tokom vožnje na stazi.
Bez sumnje, uopće nije lako zaustaviti ovako snažan automobil koji je težak između 1.930 i 2.205 kilograma. Autoplan ističe da Brembo kočnice na modelu SU7 Max zapravo imaju manje pločice od onih na Hondi CR-V, porodičnom SUV-u s oko trećinom ukupne snage kineskog sedana visokih performansi.
Tokom svakodnevne vožnje, snaga regenerativnog kočenja nadopunjuje mehaničke kočnice. To će pomoći i na stazi, no postoje ograničenja. Stoga automobili kao što su Hyundai Ioniq 5 N i Porsche Taycan Turbo GT imaju ogromne kočnice u poređenju s onim na standardnim verzijama ovih automobila. Možda je vrijeme i da Xiaomi slijedi njihov primjer.