Cijena od 33.000 eura
55

Kinezi su se urotili protiv Tesle Y: XPeng G7 je novi adut kineskog brenda

A. M.
Foto: XPeng
Foto: XPeng
XPeng se pojavio kao jedan od najozbiljnijih kandidata da parira Tesli. Njihovi proizvodi pokazuju odlične adute u svijetu električnih automobila, a najnoviji od njih direktno napada na svježe obnovljeni Tesla Model Y.

Tesla se sama po sebi etablirala kao vodeća kompanija u pogledu električne mobilnosti. Amerikanci su osvojili svijet od prvog do posljednjeg svog električnog automobila.

Model Y bio je najprodavaniji automobil na cijeloj planeti u 2023. godini, posljednjoj godini za koju postoje službeni rezultati. Njegovo nedavno ažuriranje postavilo je novi standard u kategoriji, a rivali ponovo moraju odgovoriti svojim najboljim oružjem.

XPeng nije dugo čekao s odgovorom. Ovo je model G7 koji će u Evropu stići krajem ove godine.

Među sve većim brojem kineskih brendova, XPeng je uspio da se proslavi ne samo u svojoj zemlji, već i u Evropi, gde je prisutan s tri električna automobila. Evropski kupci vide kineski brend kao najlogičniju alternativu Tesli i njegovim poznatim električnim automobilima, a modeli P7 i G6 sve više zahvataju Stari kontinent.

XPeng se nada da će s novim G7 imati bolji proizvod od Teslinog Modela Y. Kineski automobil je malo veći, ali spreman da svojim adutima napadne Amerikanca koji se takođe proizvodi u Kini.

Sa ovim modelom XPeng se odlučio za radikalnu promjenu dizajna, inspirisan modelom XPeng P7+, prirodnim nasljednikom P7i koji je upravo krenuo u prodaju u Evropi. Iako ima oznaku SUV, mogao bi se prije smatrati crossoverom, s obzirom na njegov kratki razmak od tla. XPengov potpredsjednik, Yu Tao, izjavio je na društvenim mrežama da će G7 možda biti najkonkurentniji SUV ove godine u svom cjenovnom razredu. Iako tehnički detalji još nisu precizirani, Tao je potvrdio cijene za Kinu.

Procjene ukazuju na približnu maloprodajnu cijenu od 250.000 juana, što je po aktuelnom kursu oko 33.000 eura. Ne zaboravimo da je "novi" model Y malo poskupio u odnosu na prethodni model. U Kini, jedinom tržištu na kojem se trenutno porodaje, dostupan je od 263.500 juana, odnosno od oko 34.950 eura. To znači da je u ekonomskom smislu G7 jeftiniji od Tesle, iako ostaje da se vidi da li se i po performansama i autonomiji mogu porediti.

Takođe, treba sačekati cijenu u Evropi. S obzirom na birokratske prepreke, cijena nakon obračuna nameta neće ni približno biti povoljna kao u Kini. Tesla je tu ipak u boljoj poziciji.