Bit će pristupačan
28

Novi električni Dacia Sandero stiže 2027. godine

Piše: D. B.
Dacia Sandero je bio najprodavaniji novi automobil u Evropi prošle godine, no brend se ne namjerava tu zaustaviti. Verzija četvrte generacije je već planirana za 2027. godinu, a uključivat će potpuno električni model.

Električni Sandero ima veliki potencijal za brend ukoliko se bude nudio po pravoj cijeni. Postojeći model je najjeftiniji hatchback u svom segmentu u Evropi, dok na nekim tržištima poput Njemačke i Francuske osnovna cijena je manja od 10.000 eura. I dok je prodaja električnih vozila usporila prošle godine, oni nastavljaju dobijati na popularnosti na mnogim ključnim tržištima, a pristupačni Dacijin električni automobil bi mogao zadovoljiti zahtjeve mnogih kupaca.

Govoreći o Dacijinoj prodaji u 2024. godini, šef kompanije Denis Le Vot je rekao da će novi model koristiti istu CMF-B platformu kao i aktuelni model jer je "još uvijek svježa".

"Nema razloga da ne nastavimo s istom platformom. Ona je nova, pet joj je godina, a električna arhitektura je još mlađa jer se pojavila kada su stigla Opća sigurnosna pravila 2", izjavio je Le Vot za Car Magazine.

Korištenjem ove platforme, Dacia bi mogla opremiti električni Sandero sa sličnim tehnologijama motora i baterija koje koriste Renault 4 i Renault 5. S druge strane, potencijalni kupci električnog Sandera ne bi trebali očekivati ultra brzo punjenje i ogroman domet, jer će model imati zadatak da postigne "pristupačnu mobilnost".

"Svaki proizvođač automobila pokušava pružiti svoje najbolje rješenje za električna vozila, što je domet između 500 i 500 kilometara, kao i punjenje od 20 minuta na autoputu. Mi definitivno nećemo to učiniti", dodao je on.

Dacia Spring je prisutan od 2020. godine te je prošle detaljno obnovljen. Gradski električni automobil za mase je manji od Sandera te je jedan od najjeftinijih novih električnih modela u Evropi. Posjeduje malu bateriju kapaciteta 26,8 kWh te jedan električni motor koji isporučuje 45 i 65 KS. Slabi je opremljeni modeli dolaze s 11 kW AC punjačem, dok bolje opremljeni modeli podržavaju DC brzo punjenje, koje je ograničeno na svega 30 kW.

Le Vot je otkrio da Dacia razmatra različite baterije kako bi osigurala da električni Sandero bude pristupačan. Sugerisao je da baterija na bazi natrija može imati smisla, jer je jeftina.