Lažna prašina u oči
0

Pravi se senzacija s jeftinim kineskim autima, a Evropa ima zvijezde poput Renaulta 5 i Peugeota E-208

A. M.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
U Evropu su počeli stizati povoljniji kineski električni automobili, pa je konkurencija u borbi za pristupačne modele sve izraženija. U kratkom vremenu stigla je čitava serija veoma interesantnih električnih modela, koji imaju jedno zajedničko: maloprodajnu cijenu od oko 25.000 eura. No, nemaju ono glavno – tradiciju, dizajn i imidž.

Kinezi po navici opet prijete, a kako se ove godine namjeravaju spustiti na niže segmente, najavljuju modele koji će navodno naopačke okrenuti B segment.

Novitet zvani Dongfeng Box, pored upitne cijene, može se nametnuti prostranijom kabinom i većim prtljažnikom. Istovremeno, u svojoj podnici ima LFP bateriju od 42,3 kWh, koja napaja elektromotor od 95 KS sa 160 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji "djeluje" na prednju osovinu.

Kineska "Kutija" u stanju je da ubrza od 0 do 100 km/h za 10,6 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 140 km/h. Ima certificirani domet od 310 kilometara prema WLTP ciklusu. Deklarisana prosječna potrošnja energije iznosi 15,6 kWh na 100 km.

Koliko košta ova verzija Boxa? Ni manje ni više nego 25.000 eura. Box na većini EU tržišta ne može računati na državne poticaje, s obzirom da ima kineski pasoš, a na nekim tržištima ih uopšte nema. Treba li se Evropa prestrašiti zaobljenog i neatraktivnog četverotočkaša, koji je "jučer" došao na svijet i koji iza sebe nema ni tradiciju, niti imidž, kao ni dizajn vrijedan pažnje?

Budimo objektivni. Novi Renault 5, ujedno i aktuelni automobil godine u Evropi, je rock zvijezda za kineskog rivala, a Evropa ih ima još. Naprimjer Peugeot E-208, još jedna zvijezda pored koje ovakve pridošlice ne bi trebale stvarati bilo kakvu strepnju.

Petica u Francuskoj sa osnovnom baterijom od 40 kW, jednako snažnim motorom 95 KS i 300 km autonomije košta 25.000 eura u ulaznoj varijanti, bez uključenog poticaja koji ove godine iznosi 3.000 eura. Peugeot za 208-icu sa 50 kWh baterijom, motorom od 136 KS i autonomijom od 363 km košta nešto više – 28.000 eura, ali i nudi više snage i veći domet od kineskog Boxa.

Kad stavite tehnologiju, autonomiju, opremu i cijene na tas, pošto je u pitanju niži segment, razlike su skoro nevidljive i prednost koja se na silu gura kineskim proizvođačima, skoro da ne postoji. Bespotrebno se diže prašina i pravi senzacija oko azijskih automobila tamo gdje je zaista nema. Ako evropski proizvođači išta imaju iza sebe, barem u dokazano uspješnim segmentima u kojima razvijaju automobile duže od 50 godina, to su tradicija, dizajn i imidž. Pa ako i treba platiti par hiljada eura više za sve to, kupci će platiti.

To što kineski modeli nude još nije dovoljno dobro da bi izazivalo senzaciju ili pariralo Evropljanima. Nerealna cijena u Kini je rezultat snažnih državnih subvencija i opšteg rata s cijenama koji kineski proizvođači međusobno vode. Njihov razvoj je veoma zanimljiv i inspirativan za renomirane marke, ali oni u Evropi još nemaju kapacitet da se ozbiljnije suprotstave starosjediocima, koji se itekako mogu i moraju osloniti na svoje korijene.