Sve digitalno
24

Escalade 2021: Gigantski ekran na dodir potvrđuje aktualne trendove u autoindustriji

DP
Digitalni ekrani postaju sve zastupljeniji i zauzimaju sve više prostora u interijerima novih modela vozila, a novi primjer u prihvaćanju ovog trenda je i Cadillacov model Escalade za 2021. godinu.

Otkad je proizvođač luksuznih automobila Tesla popularizirao ideju pretvaranja kontrolne ploče automobila u gigantski ekran na dodir, ovakvi digitalni ekrani postaju sve zastupljeniji te zauzimaju sve više prostora.

Kontrolni ekran od gotovo jednog metra

Kada je američki proizvođač Cadillac u decembru prošle godine objavio nekoliko fotografija unutrašnjosti svog novog robusnog terenca, mnogima je zapao za oko i podatak da će kontrolni ekran imati dijagonalu od čitavih 38 inča ili 96,5 centimetara.

Da ekran dijagonale od gotovo jednog metra dužine djeluje preambiciozno, ispostavilo se kao opravdana sumnja kada je Cadillac objavio novu seriju fotografija i dodatno pojasnio koncept kontrolne ploče terenca Escalade.

Naime, zaobljeni stakleni paneli, postavljeni jedan iza drugoga, predstavljaju instrument tablu, smještenu u zaleđu volana, a ujedno i kontrolnu ploču vozila kroz proširenje ka sredini kabine, tako da zajedno daju površinu ekrana čija je dijagonala 96,5 centimetara.

Za vozača je svakako najvažniji ekran smješten odmah iza volana koji prikazuje brzinu kretanja, broj okretaja, stanje goriva, a koji kod modela Escalade mjeri 14,2 inča u dijagonali. Osim ovih osnovnih funkcija, ovaj pametni ekran može se prilagoditi različitim postavkama, te tako vozač može izabrati pratiti kartu puta ispred sebe, "noćni režim" u kojem se aktivira infracrvena kamera, kao i uvećan prikaz putanje kretanja na kameri uživo.

U pozadini ovog ekrana koji ima ulogu instrument table, a s njegove lijeve strane, smješten je manji, ekran dijagonale 7,2 inča na kojem se očitavaju informacije o prosječnoj potrošnji goriva tokom puta, preostaloj raspoloživoj kilometraž, temperaturi zraka i slično.

Ploča osjetljiva na dodir

Desno od instrument ploče, također u njenoj pozadini, smješten je i najveći, "infotainment" ekran, dijagonale 16,9 inča. Izuzimajući unikatni dizajn, koji uključuje zaobljeni OLED ekran kao dio trodijelne display strukture, u osnovi, ovo je uobičajena kontrolna ploča osjetljiva na dodir koja vozaču pruža mogućnost izabira različitih medija, informacija ili postavki.

S jedne strane, proizvođači automobila takmiče se u tome ko će postaviti veći i medijskim sadržajima bogatiji ekran u kabinu vozila te tako kineski proizvođač električnih vozila Byton kupcima obećava ekran za gledanje filmova, konferencijske pozive, kao i Power Point prezentacije, što predstavlja isplativ biznis jer se kupcima automobila nude i različite usluge koje se posredstvom tih ekrana isporučuju.

S druge strane, otvara se pitanje sigurnosti putnika u vozilu dok su ti uređaji aktivirani, navodi The Verge.

Postoji opća zabrinutost u vezi s tim koliko ovo povećava mentalnu opterećenost vozača. Međutim, kako je Escalada postala puna ekrana, izgleda da je suvišno pitati se i dalje je li ovo budućnost interijera u automobilima. Umjesto toga, mogla bi se postaviti pitanja proizvođačima automobila na koji način limitiraju odvraćanje pažnje i odričemo li se nečega (ako da, čega) da bi kontrolne ploče na automobilima bile pretvorene u divovske smartphone uređaje.