Evropska komisija zvanično uvodi carine do 38 posto na uvozne kineske električne automobile
Nakon što su Sjedinjene Američke Države i Turska objavile visinu carina uvedenih na električne automobile iz Kine, sada je vrijeme da i Evropska unija zauzme zvanični stav.
Evropska komisija je prošle godine otvorila istragu, a sada je objavila privremene rezultate. Suština je da, zahvaljujući subvencijama koje primaju u svojoj zemlji, kineske kompanije imaju nezakonitu konkurentsku prednost kada uvoze električne automobile u Evropu.
Trenutno, uvezeni automobili proizvedeni u Kini imaju carinu od 10 posto. Međutim, od 4. jula ova će stopa u nekim slučajevima porasti na čak 38 posto. Na primjer, BYD će plaćati 17,4 posto, Geely 20 posto, a SAIC, koji uz pomoć bivšeg britanskog brenda MG daleko najviše prodaje u Evropi, će plaćati 38,1 posto. Ostale marke koje su bile kooperativne plaćat će carinu od 21 posto, a one koje su odbile 38,1 posto.
Treba napomenuti da su ove carine privremene. Istraga bi trebala biti završena do početka novembra, kada će optužbe postati pravosnažne, a carinske stope konačne. Od tog trenutka bi trebalo da stupe na snagu carine koje će važiti narednih pet godina.
Naravno, postoje mnogi evropski proizvođači automobila koji se protive ovim carinama, bojeći se kineske odmazde. To su u prvom redu BMW i Mercedes, koji smatraju da će uvođenje dodatnih nameta izazvati negativan efekat.