![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_220404071.jpg?v=1)
U planovima FIAT-a je novi supermini uz tri nova crossovera, a prema riječima direktora Oliviera Francoisa, proces njihovog dizajniranja je već završen.
Italijanska kompanija se priprema da postane potpuno električni brend do 2027. godine, a naglasak će biti na pristupačnosti vozila. Iz FIAT-a za sebe kažu da su "rođaci" Citroenu u okviru Stellantisa.
Prvi novi automobil će biti supermini veličine Punta, koji se očekuje 2023. godine te će svoje mjesto naći iznad aktuelnog potpuno električnog gradskog modela 500. Novi model neće nositi ime Punto koji se proizvodio od 1993. do 2018. godine. FIAT-ov supermini će vjerovatno dijeliti platformu s Peugeotom 208, Opelovom Corsom i nadolazećim Citroenom C3. CMP platforma će omogućiti verzije s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, kao i električne verzije.
Govoreći o gradskim FIAT-ovim modelima, Olivier Francois je rekao da su model 500 i Panda "dvije ikone", ali da ima "mjesta za još nešto" u ponudi modela 500 uz postojeći 500 i 500X što će biti "šik i urbano".
Kada je govorio o Pandi, nagovijestio je da će to biti moderna interpretacija originalna iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, ne samo kada je riječ o dizajnu eksterijera nego i kada je riječ o "esencijalnom, minimalističkom pristupu". Time je inspirisan i koncept Centoventi iz 2019. godine, a očekuje se nekoliko produkcijskih automobila.
Nasljednik Pande će zadržati svoje ime i bit će jedan od tri nova crossovera u FIAT-ovoj ponudi.
"Panda mora biti malo robusnija i jednostavna", kazao je Francois te dodao da će Pandin DNK biti prisutan i u drugim modelima.
Autocar tvrdi da će FIAT-ovu ponudu u budućnosti činiti 10 modela, uključujući pet globalnih automobila, modele 500, Panda, supermini veličine Punta i još dva crossovrea, ali i četiri komercijalna vozila i jedan ekskluzivni model za južnoameričko tržište.
FIAT se namjerava fokusirati na manje segmente, što znači da nije zainteresovan za veće automobile od kompaktnih. U Evropi će veliki fokus biti na potpuno električnim verzijama svakog novog modela u ponudi te će u konačnici biti prekinuta proizvodnja automobila sa SUS motorima. Francois želi da FIAT postane "Tesla za široke mase" te da se smanje troškovi elektrifikacije. U planovima FIAT-a je da u period od 2025. do 2030. godine ostvari plan da ima kompletnu električnu ponudu, a to bi se moglo dogoditi 2027. godine ili čak ranije.