Još jedan SUV
8

Fiatu prekipilo: Italijani se fokusiraju na SUV, a Daciji prepuštaju tržište pristupačnih kompakata

A. M.
Foto: Stellantis
Prošle godine Fiat nije uspio prodati ni 12.000 primjeraka Tipa na evropskom tržištu. Stoga oproštaj Tipa, koji ustvari nikad nije bio punopravni kompakt u C segmentu, ostavlja otvoren put za Daciju na dijelu pristupačnijeg tržišta kompaktnih vozila.
Italijani ulažu sve na SUV poznatog i ne baš popularnog naziva.

Fiat je odlučio da ukine svoj kompakt kako bi se fokusirao na kontroverzni SUV čije će ime zvučati poznato. Potpuno novi model će u prodajne salone stići 2026. godine.

Iako ne misle svi brendovi tako, ali ovo nisu dobra vremena na tržištu za pristupačne kompaktne automobile. Posljednjih godina asortiman pristupačnih vozila C-segmenta se smanjio, a druge modeli koji su još uvijek dostupni stiže rok trajanja. Kao što smo ranije pisali, Focus će biti sedmi kompakt koji odlazi u penziju s krajem godine. Nakon njega sa žaljenjem potvrđujemo odlazak jednog od rijetkih pristupačnih kompaktnih automobila.

Ovaj oproštaj ne treba da čudi, jer se znalo da su Tipu dani odbrojani. Legendarni italijanski brend odlučio je da napusti C segment. Iako se u Italiji Tipo prodaje u svim karoserijskim verzijama, a na drugim tržištima kao Sedan, limuzina će i dalje jedina ostati da životari dok se ne pojavi novi SUV.

Oproštaj Tipa od kompaktne klase ostavlja otvoren put za Dacijin budući kompakt, koji će preuzeti palicu jeftinog Golfa u Evropi. Na kraju, Dacijin kompakt će jednako kao i Tipo, ili na kraju kao Scala i C4, nastati na platformi automobila iz nižeg segmenta. Pretpostavke su već sada da će jeftina marka Renault grupe okrenuti naglavačke segment koji je u njihovim očima, za razliku od Fiata, i dalje veoma važan.

Međutim, Fiatovi planovi su jasni. Italijani napuštaju tradicionalno tržište kako bi se fokusirali na druge, profitabilnije tipove vozila. Tipo odlazi, a Multipla se vraća!

Jednom kada se limuzina Tipa ukine, Fiat će moći da usmjeri svu pažnju na novi SUV s ne baš popularnim imenom, koje će po treći put biti dio Fiatovog asortimana.

Novi model će dakle označiti povratak imena koje je već poznato ljubiteljima italijanskog brenda. Vozilo koje je predodređeno da popuni prazninu koju je ostavio Tipo zauzet će evidentno Multipla.

Nova Multipla neće imati nikakve veze s klasičnim modelom čiji je dizajn izazvao toliko kontroverzi. Radi se o SUV-u sa do sedam sjedišta baziranom na Stellantis Smart Car platformi. Dakle, bit će to još jedan klon Citroena C3 Aircross nakon Opel Frontere, a isto će biti dostupan s benzinskim motorima i 48-voltnim blagim hibridom (MHEV) tehnologijom, kao i potpuno električnom verzijom.

Kao i Tipo, nova Multipla će se proizvoditi u Turskoj. Ako sve bude po planu, detalje ćemo znati do kraja ove godine.