Auto nostalgija
23

Fiat Ritmo 60 CL: Luksuz u ritmu muzike za ples

A.M.
Ritmo je lansiran u aprilu 1978. na sajmu automobila u Torinu i nudio se u karoseriji s 3 i 5 vrata, a prodavao se i u atraktivnoj cabrio izvedbi. Fiatov hatchback završio je drugi u izboru za Europski automobil godine 1979., završivši tijesno iza pobjedničkog Simca-Chrysler Horizon.

Dizajnirao ga je Sergio Sartorelli u Fiatovom Centro Stileu u Torinu kao moderni hatchback u karoseriji s 3 i 5 vrata, ali i kao atraktivni kabriolet. Ritmo se isticao po plastičnim maskama odbojnika integrisanim u stil koji kombinuje snažne okrugle oblike i oštre linije, postižući koeficijent otpora zraka od Cd=0,38. Plastični odbojnici također su bili otporni na oštećenja pri brzinama do 6 km/h.

Iako je stilski slijedio formu manje 127-ice, Ritmo se mehanički temeljio na svom prethodniku Fiatu 128. Ovjes je bio potpuno nezavisan, kočioni sistem sastojao se od prednjih diskova i stražnjih bubnjeva, a veličina točkova je bila 13 cola. Mjenjači su bili u rasponu od standardnog ručnog s četiri stepena prenosa (opcijski s pet stepeni na CL modelima) i dodatnog trobrzinskog automatskog mjenjača izvedenog iz Volkswagenove automatike iz tog vremena.

Oznake modela zasnivale su se prema snazi motora u konjskim snagama (Ritmo 60, Ritmo 65 itd.), a pored benzinaca s kubikažom u rasponu od 1,1 do 2,0 litra (Abarth), postojala su i dva dizelaša sa zapreminama od 1,7 i 1,9 litara (Ritmo D). Modeli s CL oznakom bili su bolje opremljeni modeli, a takvi su se u 80% slučajeva u početku prodavali na talijanskom tržištu. Caka je bila u brojnim opcijskim dodacima koji ranije nisu viđeni na Fiatovim automobilima. Ta lista je uključivala: veće gume, obrtomjer, stereo sistem, sigurnosne pojaseve i naslone za glavu, retrovizor na strani suvozača, preklopivu zadnju klupu, zatamljene prozore, brisač i grijač zadnjeg stakla, metalik boju i šiber.

Ritmo 60 CL je bio izuzetno tražen model. Ispod ''haube'' je imao motor od 1116 ccm, koji je razvijao 60 KS pri 5800 o/min i obrtni moment od 83Nm pri 3500 o/min. Snaga se prenosila na prednje točkove preko četverostepenog ručnog mjenjača, dok su petobrzinski mjenjač kao i luksuznija oprema bili dostupni kao opcije.

Bio je to jako komforan automobil za ono vrijeme, iako je imao dizmenzije slične jednom Puntu. Ritmo je u dužinu mjerio 3,94 metra, u širinu 1,65 m i u visinu 1,4 m. Međuosovinski razmak je iznosio 2,45 metra, dok mu je masa bila svega 860 kg. Zbog zgodnih proporcija i male mase, najveća brzina bila je 145 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h mu trebalo 17,1 sekundi. Prosječna potrošnja goriva bila je 8,1 litara na 100 km/h.

Ritmo se proizvodio se od 1978. do 1988. a u tih 10 godina doživio je dva redizajna (1982. i 1985.). Nasljednik je bio model Tipo.