Prva obrnuta tranzicija
17

Hibridni Fićo će spasiti električni Fiat 500e, samo što stiže prekasno

A. M.
Pad potražnje za električnim vozilima, ukidanje poticaja i ogromna cijena električnog Fiata 500e dovele su do višemjesečne pauze u proizvodnji ovog modela. Iz Stellantisa najavljuju da će spas donijeti konverzija na hibridni model Fiće, koji bi trebao podići proizvodnju na 100.000 vozila godišnje.

Električni Fiat 500 košta previše i stoga se ne prodaje. To pokazuju brojke i posljedično zaustavljanje proizvodnje u fabrici Mirafiori u Torinu, koja je u Italiji postala predmet javne debate između protesta sindikata i dvostranačkih kritika političara.

Kao što je najavljeno još u maju, Fiat 500e će proći svoju prvu obrnutu tranziciju, sa električne na hibridnu. Ova odluka, koja nije bila uključena u prvobitne planove grupacije, postala je neizbježna kako bi se spasio model i njegova proizvodnja, čiji su razočaravajući komercijalni rezultati izostali naglim ukidanjem poticaja u Italiji i Njemačkoj.

Iz ugla Stellantis grupacije, ono što je sigurno je da proizvodnja električnog 500e u tvornici Mirafiori nije ekonomski isplativa. Problem je platforma. Cijena platforme za Citroen e-C3, a time i za Fiat Grande Pandu, košta upola manje od platforme električnog Fiata 500e.

Otuda dvostruka intervencija: razvoj hibridne varijante (blagog tipa, nalik na Fiat Grande Panda, Jeep Avenger, itd.) i tehnička evolucija sadašnjeg 500e.

Fiatovi inžinjeri su identifikovali vrlo inovativnu ideju koja će značajno smanjiti ukupne troškove proizvodnje. S novom baterijom i novim sistemom upravljanja baterijama, troškovi će biti značajno smanjeni i cijena će biti prilagođena kako bi se prodalo više automobila.

Stellantis namjerava proizvoditi između 80.000 i 100.000 hibridnih Fića svake godine. Biće to trka s vremenom da se zaustavi "krvarenje" u prodaji, ali istovremeno velika kontroverza, s obzirom da će se dolazak automobila odložiti s kraja 2025. na 2026. godinu.