Bez mirisa benzina
17

Hyundai na brdsku trku Pikes Peak stiže s električnom ergelom

E. L.
U južnokorejskoj automobilskoj kompaniji pokušat će da ostvare rekordno vrijeme u kategoriji produkcijskih i modificiranih elektropokretanih SUV/crossovera.

Za 103. izdanje čuvene američke brdske trke Pikes Peak koja je zakazana za 23. juni u N odjelu južnokorejske automobilske kompanije Hyundai pripremili su četiri elektropokretana modela Ioniq 5N, a dva od spomenutih automobila dodatno su pojačani i pripremljeni za izazov "penjanja u oblake" na stazi sa 156 zavoja.

Za pokušaj ostvarenja rekorda u kategoriji modificiranih modela N odjel je pripremio dva Ioniqa 5N TA (Time Attack) čiji elektromotori kombinovano proizvode 687 konjskih snaga. S više snage na zadnjoj osovini stigao je i paket aerodinamički optimiziranih karoserijskih komponenti koje će (zajedno s posebnim amortizerima, poboljšanim kočnicama i 18-inčnim „slick“ gumama Yokohama Advan 005) osigurati adekvatno prijanjanje "električara" iza čijih će upravljača biti Robin Shute (četverostruki Pikes Peak pobjednik) i Dani Sordo (jedan od vozača Hyundaijevog WRC tima). Nema informacija o reduciranju mase.

"Zmija" duga 19,98 kilometara u Koloradu čeka i dva produkcijska primjerka Ioniqa 5N s modifikacijama koje se odnose samo na zaštitu vozača (protupožarni sistem, sjedišta, pojasevi sa šest tačaka pričvršćivanja i sigurnosni kavez), a vozit će ih Paul Dallenbach i Ron Zaras. U N odjelu nisu zaboravili ni na zvučnu kulisu, pa će iz modificiranih zvučnika stizati 120 dB nečega što bi, valjda, trebalo podsjećati na zvuk ispušnih sistema i motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Podsjećanja radi, produkcijski Ioniq 5N pokreću dva elektromotora koji kombinovano razvijaju 650 konjskih snaga i napajaju se iz LiPo baterija kapaciteta 84 kWh. 238 "konja" na prednjoj i 412 "konja" na zadnjoj osovini dovoljno je za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde i 260 km/h.