Auto testovi
13

Testirali smo Hyundai Konu Electric: Kona koja voli zvuk tišine

A. M.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Višegodišnje iskustvo s električnim vozilima govori da kupci nisu spremni da biju bitke s visokim cijenama, skromnom autonomijom i deficitarnom mrežom punionica. Da li Kona Electric sa svojim futurističkim izgledom i ugodnim kotrljanjem može biti zanimljiv izbor ili se utapa u navedeni "folklor"?
Očekivanja od električnih automobila su i dalje velika, a ako neki proizvođač može ponuditi mirnu luku, mimo Tesle koji se bavi isključivo baterijskim vozilima, onda je to Hyundai.

Naša iskustva s električnim Hyundai modelima često se poklapaju s iskustvima koje čujemo od vlasnika. Koliko god svi proizvođači biju bitku sa istim problemima, korejski "električari" izlaze često kao mali pobjednici nove trendi tehnologije. Ioniq 5 i Ioniq 6 su utrli dobar put, pa je očekivano da i Kona Electric može ići istim stopama.

Korejski proizvođač automobila je promijenio svoj stil razvoja s drugom generacijom Kone. I dok je prva Kona prvo bila ponuđena s motorima na unutrašnje sagorijevanje, nasljednica je u fokus stavila na elektrifikaciju. Bilo da birate hibrid, obični benzinac ili električni model, a Hyundai još uvijek srdačno i bez favorizovanja nudi različite vrste pogona, što je najvažnije svi modeli s manjim razlikama izgledaju kao onaj koji ne može bez utičnice.

Korejci nam posljednjih godina pokazuju da mogu razviti modele originalnog izgleda, a najnovija Kona je savršen dokaz - ili vam se sviđa ili ne. Sredine nema, ali futuristički pristup s tankom prednjom i zadnjom svjetlosnom linijom, baziran je na sada već tradicionalnim pikselima s kojima je Hyundai uspješno i na originalan način spojio futurizam s retro elementima iz osamdesetih.

Ono važnije, sav futurizam nestaje čim sjednete za volan. Elegantna kabina je prostrana i prozračna, ali najbolji dio je to što zadržava klasične komande. Najmodernijom opremom upravljate kombinacijom klasičnih mehaničkih dugmadi i kontrola na "touch" na centralnom infotainment ekranu, koji je fizički povezan u jedan modul s digitalnom instrument tablom i multimedijom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za svaku funkciju naći ćete odgovarajući prekidač, a novi infotainment radi glatko i lako se kroz njega kreće nakon početnog učitavanja. Sve je veoma intuitivno i relativno jednostavno za rukovanje, pa čak i prekidači za aktiviranje grijanja volana i grijanja sjedišta, koji su spušteni na dno centralne konzole gdje stoji i rotirajući točkić za podešavanje režima vožnje.

Hyundai je sve uklopio bez da je dizajn uskratio komforni unutrašnji prostor. Da, nova Kona je veća od stare, ali česta pojava u modernoj autoindustriji je da enterijer taoc vanjskog dizajna. To ovdje nije slučaj, iako Kona pripada divovima B SUV segmenta, nešto što pojedini konkurenti za veće modele nazivaju "high end". Dakle, Kona pruža nevjerovatan komfor u kabini za sve putnike, bez ugrožavanja prtljažnika koji je sa 466 litara najbolji u segmentu. Tako je i kod benzinca, hibrida i baterijskog modela.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ako se aktuelni električni automobili, bez obzira na marku, nečega boje to su "minusi". Električnu Konu smo vozili u klimatskim uslovima koji nisu najpovoljniji za baterijske automobile i brojke su očekivano daleko od laboratorijskih uslova. Konstantne temperature ispod nule, snijeg, led i hladan vjetar nisu pravi saveznici, ali Hyundai je popravio sliku gdje je mogao. Hyundai navodi da bi na najvećim točkovima od 19 inča, a usput ćemo pohvaliti izvrsne Continental Winter Contact 8 S zimske gume, trebao trošiti oko 16,6 kWh na svakih 100 kilometara, pa je maksimalna autonomija koju je izbacio putni računar kod veće baterije od 65,4 kWh od blizu 400 kilometara u skladu s tim. Ipak, realnost u zimskim mjesecima nažalost biti drugačija, često i do desetak kWh više, ali inžinjeri su spriječili curenje energije čak i kad baterija spadne ispod 20 posto, sličan alarm koji imamo s mobitelima kada uđu u "crveno", ali kako smo naveli s Konom je taj jaz mnogo manji nego kod nekih konkureneta. Takođe, s manjim 17-inčnim točkovima može se izvući više kilometara, navodno i do 514 kilometara po WLTP ciklusu.

Kona nema 800-voltnu arhitekturu kao Ioniq 5 ili Ioniq 6, pa standarnih "prepolovljeni" 400-voltni sistem znači i manju snagu punjenja maksimalnom snagom od 102 kW. Nema ni potrebe za jačim punjačima, jer Kona Electric stiže s dvije specifikacije baterije, a broj onih poželjnih punjača sa snagom od 50 kW u BiH se može nabrojati uz pomoć prstiju jedne ruke. Kupci će za razliku od konkurencije moći uživati u karakteristikama kao što su grijani poklopac priključka za punjenje ili praktična V2L funkcija. Električni automobil s proizvodnjom u češkim Nošovica možete koristiti kao vanjski izvor električne energije za napajanje vašeg laptopa, roštilja ili domaćinstva tokom nestanka struje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zapazili smo da se Kona, mimo toga što zadivi glatkim ubrzanjem, veoma ugodno i agilno kotrlja kao da nije u pitanju baterijski četverotočkaš. To potvrđuje da su inžinjeri u Koreji napravili dobar posao. Navikli smo od aktuelnih modela da su to obično modeli s više od dvije tone, čija masa se osjeti u različitim konfiguracijama terena, pogotovo na kontra nagibu po vlažnoj podlozi. E ovdje to nije slučaj, jer masa od 1.733 kg je značajno pogodnija za manevrisanje od većine električnih modela koje smo vozili. Inžinjerski tim je vrlo dobro rasporedio iznadprosječnu masu, a da pri tome ni najmanje nije narušio udobnost, što je jedna od jačih strana svih modela bez obzira na pogonski agregat. Istovremeno, sistem protiv proklizavanja interveniše intuitivno uz kontrolisanu količinu snage, čak i po snijegu. Dovoljno je okrenuti mini točkić na centralnoj konzoli shodno vanjskim uslovima vožnje. Kona Electric omogućava podešavanja četiri nivoa rekuperacije pomoću lopatica iza volana, a tu je i i-Pedal sistem za maksimalni efekat i ubrzanje i usporavanje kontrolisano samo pedalom za gas.

Električni automobili nas još uvijek ne impresioniraju dometom i cijenom, a dijelom za ovaj drugi faktor krivca treba tražiti u evropskom zakonodavstvu o sigurnosti i gomilanju niza sistema asistencije. Tako je Kona Electric postala jedan je od prvih automobila u Evropi koji je u potpunosti usklađen s novim obaveznim sigurnosnim paketom, a jedna od tih stavki je aktivno praćenje pažnje i umora vozača, koji u Hyundaiju nazivaju ICC.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ulaznica u Konin svijet je osnovni Eco model sa sinhronim elektromotorom s permanentnim magnetom i snagom od 114 kW/156 KS sa 255 Nm obrtnog momenta (jednak obrtni moment kao na jačoj verziji) i visokonaponskom litijum-polimerskom baterijom kapaciteta 48 kWh. Tako specificirana Kona sa slabijom baterijom, popustom i poticajem može se kupiti za 60.490 KM do registracije, što je tek 7.500 KM više od osnovnog benzinca. Takva Kona nam se čini kao najmudriji izbor uprkos ponudi jačih i luksuznijih izdanja.

  • Podaci o testnom automobilu: Hyundai Kona Electric Luxury 2WD

  • Cijena osnovnog električnog modela: 76.490 KM

  • Ukupna cijena testnog modela bez subvencije: 99.490 KM (s popustom od 6.000 KM)

  • Motor i pogon: elektromotor koji pokreće prednje točkove. Najveća snaga 160 kW/218 KS i 255 Nm obrtnog momenta, Li-Polymer baterija kapaciteta 65,4 kWh. 19-inčne aluminijske felge.

  • Gume dimenzija 235/45 R19 (Continental Winter Contact 8 S). Nezavisni McPherson ovjes naprijed, nezavisni multilink ovjes nazad.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do100 km/h – 8,1 sekundi, najveća brzina – 172 km/h. Potrošnja na testu: od 12,3 do 23,9 kWh/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – od 11,1 do 16,6 kWh/100 km. Maksimalni domet (WLTP) – 514 km.

  • Dimenzije i masa: dužina – 4.355 mm, širina – 1.825 mm, visina – 1.575 mm, međuosovinsko rastojanje – 2.660 mm. Masa praznog vozila – 1.733 kg. Zapremina prtljažnika – 466 litara.

  • Serijska oprema testnog automobila: Hyundai Kona Luxury 2WD

  • Dodatna oprema: metalik boja karoserije - 1.000 KM

  • Garancija: 5 godina/neograničeno kilometara

  • Garancija na bateriju: 8 godina/160.000 kilometara