Italija najglasnija da poništi odluku o ukidanju benzinskih i dizel automobila
Evropa je odlučna da stane u kraj automobilima s konvencionalnim motorima. Odluka da se stavi zabrana na automobile sa SUS motorima i dalje izaziva previranja, kontroverze i mnoge debate.
Ako se utvrđena mapa puta ne poništi, zabrana prodaje novih automobila na benzin i dizel bit će uvedena 2035. godine. Vlasti u Briselu vide blisku budućnost u kojoj će samo električni automobili i/ili gorivne ćelije biti jedina opcija. Nije jasno da li će se sintetičko gorivo, poznato i kao "e-gorivo", do tada dovoljno razviti da bude prava i pristupačna alternativa tradicionalnim gorivima.
Međutim, ne dijele sve članice EU viziju Evropske komisije. Prema informacijama koje je objavio specijalizirani medij Autonews, Italija radi na planu da poništi odluku Evrope da ukine benzinske i dizel automobile. U narednim danima bit će predstavljen zvaničan prijedlog da se za narednu godinu iznese revizija koju Evropska unija planira u vezi s utvrđenim planom zabrane prodaje novih automobila sa SUS motorima.
Italijanski ministar industrije Adolfo Urso jasno je stavio do znanja da je od vitalne važnosti promijeniti briselsku mapu puta kako bi se osigurao opstanak automobila s konvencionalnim motorima nakon 2035. godine.
“Vjerujemo da je apsolutno neophodno promijeniti smjer industrijske politike EU. Automobilski sektor je onaj u kojem je promjena najpotrebnija u odnosu na Green Deal", izjavio je Urso.
Italija je dio grupe zemalja EU koje se protive takozvanom Green Deal-u bloka koji predvodi Evropska komisija. Plan koji bi se trebao uhvatiti u koštac s klimatskim promjenama i suzbijanjem zagađenja. Pakt je dao brojne prijedloge, mjere i akcije, poput napuštanja automobila sa SUS motorima i prebacivanja svega na električnu mobilnost.
Prijedlog koji će Italija formalno dati bit će zvanično predstavljen krajem ove sedmice, rekao je sam ministar Urso. Prošle sedmice, Giorgia Meloni, italijanski premijer, opisao je zabranu prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem kao "samodestruktivnu", rekavši da nanosi preveliku štetu evropskoj automobilskoj industriji.