Jožko Tomšič, generalni direktor za Peugeot, Citroen i DS u BiH: Velike ambicije s novitetima
Poštovani gospodine Tomšiču, vi ste na poziciji generalnog direktora za marke Peugeot, Citroen i DS za Sloveniju i BiH od oktobra 2014. godine. Možete li napraviti kratak presjek rada i rezultata ovih marki u tom periodu i šta biste najviše istakli?
Tokom svih ovih godina bilježimo porast prisutnosti naših marki na našim tržištima. Ponosan sam na naše rezultate, oni su odraz dobre saradnje sa zaposlenima, dobavljačima, principalom (PSA), poslovnim partnerima (koncesionarima) i vlasnikom (EFG grupacija).
U februaru 2016. smo veoma uspješno sproveli prijenos vlasništva s grupacije PSA na grupaciju EFG i u to vrijeme preuzeli i distribuciju novih vozila i rezervnih dijelova za marku Peugeot na području BiH.
Za sve ovo vrijeme, naša vizija kao i vrijednosti i prioriteti nisu se promijenili. Mi smo ciljno usmjereno poduzeće, brinemo za zdrav rast i dugoročnu uspješnu saradnju s našim partnerima.
Imamo odgovoran odnos prema zaposlenima, dobavljačima, partnerima i naravno kupcima. Postižemo zavidne rezultate na području kvaliteta. Strankama preko naših poslovnih partnera na svim područjima uvijek nastojimo ponuditi što je više moguće.
Ove godine Peugeot i Citroen imaju zaista istaknut i snažan nastup na Sajmu automobila u Ženevi. Koliko je važan nastup za ove marke u Ženevi i šta nas još čeka od Peugeota, Citroena i DS-a u ovoj godini?
Nastup na sajmu automobila u Ženevi je izuzetno važan za sve brendove, jer ove godine pokrećemo nekoliko izuzetno važnih modela. Ako počnem s Peugeotom, ove godine u Ženevi bit ćemo svjedoci tri svjetske premijere: novi Peugeot 508, Peugeot Rifter i monumentalni Lav, ambasador marke Peugeot.
Novi Peugeot 508 je radikalna limuzina s 5 vrata koja svojim oštrim i stražnjim vanjskim dizajnom obećava intenzivna osjećanja u vožnji i predstavlja ambicije Peugeota u svom automobilskom segmentu.
Ovdje se predstavlja i izdržljiv, robustan, ali i uglađen Pugeot Rifter koji je kreiran za svakodnevne avanture. Peugeot Rifter 4X4 Concept, koji se ponosi još preciznijim dizajnom i opremljen pogonom na sva četiri točka, bit će prikazan javnosti.
Svakako ne možemo zaobići monumentalnog Lava, koji je novi ambasador marke Peugeot kojim se također obilježava 160 godina postojanja amblemskog loga. Skulptura simbolizira ponos, snagu i izvrsnost marke sa 200 godina bogate povijesti.
Citroën će na salonu automobila u Ženevi 2018 na potpuno obnovljenom izložbenom prostoru predstaviti šest svojih modela koje je u Evropi lansirao za manje od dvije godine i na taj način se predstaviti javnosti u svjetlu novih promjena. Posjetioci će imati priliku vidjeti moderan i odlučan izbor vozila koji predstavljaju obnovljeni obraz Citroëna koji još nikada do sada nije bio tako usklađen. Sva vozila su plod genetskog zapisa marke Citroën i mogu se pohvaliti odvažnim karakterom s jedinstvenim karakternim osobinama i sveopćom udobnošću koju diktiraju elementi programa Citroën Advanced Comfort®.
Premijerno u svijetu će biti izložen novi Berlingo koji kao treća generacija automobilske legende nastavlja sagu ovog modela. Njegovi jednostavni i funkcionalni oblici karoserije dopunjeni su sa više inteligentnih funkcija za praktičnost i udobnost, a ujedno su preuzeli i najnovije Citroënove stilske zapovjedi.
Rame uz rame s njim, prvi put na međunarodnom salonu bit će izložen i novi C4 Cactus, ultra udobna limuzina s 5 vrata puna svježine koja u Evropu uvodi ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima (Progressive Hydraulic Cushions™ - PHC).
Citroën će izložiti i specijalnu seriju C4 SpaceTourer Rip Curl, koji je već u prodaji, i SpaceTourer Rip Curl Concept, konceptni kombi 4X4 s avanturističkim i gostoljubivim karakterom i sa svom potrebnom opremom za bezgranična avanturistička bjekstva, koji je nastao u saradnji sa stručnjacima marke Rip Curl.
U središtu pažnje bit će i ofanziva sportskih terenskih vozila s novim kompaktnim SUV-om C3 Aircross koji je uspio uvjeriti već 50.000 kupaca, i prodajna uspješnica marke, novi C3, koji će se na salonu predstaviti u specijalnoj trendovskoj seriji ELLE.
Peugeot kao marka zaista sve više jača svoj vizuelni identitet kroz nove modele i opću prisutnost i radove poput impresivne skulpture monumentalnog lava. U kojem smjeru Peugeot ide u narednih pet godina, da li je naglasak na elektrifikaciji, autonomnoj vožnji i koji su postulati dizajna koje će ova marka pratiti, to jeste da li će evoluirati ili će biti revolucionarnih izmjena u dizajnerskom izrazu?
Smatram da će se marka razvijati u svim pravcima, ali postepeno i nedavanjem prednosti autonomnoj vožnji, jednostavno vrijeme za autonomnu vožnju još nije primjereno. Kupci još uvijek žele upravljati vozilom, uživati u vožnji ne samo kao saputnici, već i kao vozači. Potrebno je vrijeme da zajedno s tehnologijom promijenimo i naše navike, želje. Naravno, to vrijeme je pred nama, a prije toga smatram da ćemo uzeti učešće u razvoju hibridne tehnologije.
Teško komentiram budućnost Peugeotovog dizajna, a sudeći prema novitetima smatram da je već sada onaj pravi, sportski, impresivan i dopadljiv.
Peugeot 508 smatramo jednim od najvećih noviteta ove Ženeve te je definitivno najvažniji novitet iz Peugeota. Koje su glavne prednosti novog 508 i mislite li da tržište zaista postaje malo prezasićeno SUV modelima, a da ovako atraktivnih i upotrebljivih limuzina treba više?
Novi Peugeot 508 mijenja sve. S novom niskom i kompaktnom konstrukcijom, novim vanjskim dizajnom, oštrim i snažnim, sa spektakularnom unutrašnjosti koja dolazi s jedinstvenom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®, novi Peugeot 508 obećava intenzivne doživljaje. Njegove uzorne vozne osobine, novi motori, tehnološka oprema, ali i generacijski skok u kvalitetu čine novi Peugeot 508 svjetskim predvodnikom uspona u višu klasu marke.
U tradicionalnom segmentu limuzina klase D, u Evropi se već četiri godine bilježi stagnacija tržišta, nakon više od desetljeća bilježenja pada. Velika limuzina, ugrožena sa svih strana sve većim rasponom ponuda i izvedbi, osobito SUV-a, svoj novi zamah doživljava zahvaljujući često raznovrsnijoj i drukčijoj vrhunskoj ponudi proizvođača.
U tom je kontekstu ambicija dizajnera marke u pogledu novog Peugeota 508 bila jasna: od klasične siluete s 4 vrata do fastback coupe/limuzine s 5 vrata.
Koji su planovi s novim 508 u BiH? Kada stiže na naše tržište i sa kojom početnom cijenom?
Na bosansko tržište stiže krajem 2018. godine i tada će biti poznate cjene.
Peugeot Rifter je jednako važan i velik novitet, mislite li da će biti popularniji u putničkoj ili privrednoj verziji? Koje su mu glavne prednosti u odnosu na konkurenciju?
U prepoznatljivom duhu i vrijednostima posljednjih kreacija marke, novi Peugeot Rifter usvaja inovativnu siluetu prilagođenu svakodnevnoj avanturi.
Peugeot Rifter uspio je povezati stil koji je istovremeno robustan i uglađen. Njegov pustolovni duh prilagođava se svim okruženjima, od urbane džungle do autentičnih prirodnih okoliša.
Opremljen Pugeot i-Cockpitom®, novi Peugeot Rifter donosi intenzivan doživljaj vožnje, jedinstven u svojoj klasi i u svim okolnostima.
Izgrađen na novoj platformi, novi Peugeot Rifter nudi otpornost i izdržljivost kako bi zadovoljio najzahtjevnije primjene. Dostupan u dvije dužine, sa pet ili sedam sjedišta, on njeguje raznovrsnost, modularnost i praktičnost. Ima učinkovite motore, kao i tehničku opremu posljednje generacije.
Peugeot Rifter, potvrđeni pustolov koji intenzivno živi svaki dan, osmišljen je kako bi inspirirao svakodnevne istraživače.
Peugeot uvodi inovacije, Peugeot iznenađuje. Naša ambicija je postati najbolji vrhunski mainstream proizvođač. Modelom Peugeot Rifter marka u potpunosti obnavlja svoju ponudu i postiže savršenu kombinaciju svestranosti korištenja i užitka u vožnji u skladu s markom Peugeot. S pravom osobnošću, novi Peugeot Rifter svojim izgledom "profinjenog avanturiste" izražava slobodnu kretanja.
Prema mom mišljenju putnička verzija će biti popularnija za tržište.
Citroen C4 Cactus je dočekao svoje novo izdanje. Prvi je bio vrlo popularan i u BiH, koliko je novi model drugačiji i ostaje li u istom segmentu? Da li se u ponudi Citroena previše preklapa sa C3 Aircross i vidite li problem u tome?
C4 Cactus donosi dubinske promjene, odlikuje se obilježjima svog segmenta u pogledu tehnologije i motora, a ističe se svojim jedinstvenim karakterom i udobnošću. Njegov dizajn i dalje je odvažan i moderan, ali se razvija kako bi naglasio svoj status. U unutrašnjosti, novi C4 Cactus ističe se udobnošću i putnicima pruža istinsko utočište. Programom Citroën Advanced Comfort® novi C4 Cactus prvi put u Evropi uvodi ovjese s progresivnim hidrauličnim graničnicima™ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) kojima se uveliko omogućava dojam letećeg tepiha i prvi put u svijetu predstavlja sjedišta Advanced Comfort.
Što se tiče preklapanja s vozilom C3 Aircross, ja lično ne vidim nikakvih problema u tome, jer novi C4 Cactus donosi dašak svježine u segment limuzina spajajući karakter C4 Cactusa i udobnosti u skladu s odlikama C4. Jača svoj status i ispunjava nezaobilazna obilježja segmenta uz 12 tehnologija za pomoć u vožnji, 3 tehnologije za povezivost, motore snage do 130 KS i upečatljiv stil.
Uz ovoliko noviteta vjerovatno očekujete dosta dobre rezultate ove godine i u Bosni i Hercegovini. Konkretno, u koji model polažete najviše nade te za koji auto iz ponude Peugeota, Citroena i DS-a mislite da su najprivlačniji našem tržištu. Šta su vaši planovi za ove tri marke u BiH do kraja godine, od premijera do prodaje?
Lansiranja novih modela svih naših marki u BiH po starom dobrom običaju neće kasniti za državama srednje Evrope. Od svih noviteta, najviše očekujemo od novog C4 Cactusa i nove 508-ice.
Naši ciljevi usmjereni su ka porastu prodaje novih vozila i prometu rezervnih dijelova. Očekujemo više, znatno više nego prošle godine.