Kinezi ponovo prijete, proizveli su bateriju za koju tvrde da traje milion kilometara
Kompanija Geely želi provesti revoluciju na tržištu električnih automobila s novom baterijom koja omogućava iznadprosječnu izdržljivost.
Nova baterija je LFP tip (litijum-željezo-fosfat), moduli su 40 posto manji od standardnih, a Geely tvrdi da traje milion kilometara i da joj je rok trajnosti čak 50 godina.
Također, nova baterija se puni brže i bolje podnosi vrlo niske temperature. Baterija će moći da se puni 3.500 puta, a punjenje od 10 do 80 posto traje 17 minuta i 4 sekunde. Osim toga, nova baterija uspijeva zadržati 90,54 posto svog kapaciteta na temperaturi od -30 stepeni Celzijusa. Baterija ima gustoću energije od 192 Wh/kg.
Tajna dugog vijeka trajanja nove baterije leži u njenoj konstrukciji. Baterija ima dopirane materijale elektroda u svom sastavu kako bi se smanjila brzina unutrašnje hemijske reakcije. Baterija je bila više puta uzastopno podvrgnuta ekstremnim testovima, a Kinezi su ovaj put išli do krajnjih granica.
Naime, baterija je prvo probodena sa osam čeličnih igala prečnika pet milimetara i ostavljena u takvom stanju na sat vremena. Kompanija je čak ispalila metak kalibra 5,8 milimetara u bateriju i ona se nije zapalila. Baterija je također bila potopljena u morsku vodu, bačena u vatru, pa čak i pregažena s valjkom od 26 tona. Baterija nije pretrpjela bitna oštećenja.
Geely za sada nije objavio kada će početi s proizvodnjom nove baterije, ali sigurno je da je konkurenciji bačena rukavica u lice.