Ostat će unikat
88

Audi A2 "oživljen" povodom 25. godišnjice, ali s električnim pogonom

D. B.
Audi A2 se vratio, no ne u formi produkcijskog vozila nego kao unikatna električna konverzija.

A2 e-tron predstavlja inovativnu "modernu klasiku" s novim karakteristikama dizajna i potpuno električnim pogonom, a ujedno i proslavlja 25. godišnjicu originala.

Automobil je predstavljen na Audijevim profilima na društvenim mrežama bez informacija o električnoj platformi. Proporcije odgovaraju originalnom modelu A2, no neki segmenti su redizajnirani kako bi se dobio moderniji izgled.

Naprijed su tanja LED prednja svjetla, osvijetljeni Audijev logotip na zatvoranoj maski, a branik ima nešto "čišći" dizajn. Profil je unaprijeđen izostavljanjem ručki na vratima, kamere su zamijenile retrovizore, a ističu se i proširenja blatobrana, kao i aerodinamički optimizirane felge.

Stražnji kraj je dobio svjetla s modernim grafikama, vrata prtljažnika "čišćeg" dizajna te providni stražnji spojler s integrisanim stop svjetlom. U unutrašnjosti se nalaze Audi Sport kadice.

Audi je čestitao pripravnicima, studentima i supervizorima koji su radili na projektu. Audijevi pripravnici iza sebe imaju nekoliko sjajnih projekata među kojima je RS6 GTO iz 2020. godine, kao i NSU Prinz elektromod iz 2023. godine.

Inače, Audi A2 se pojavio krajem 1999. godine te je baziran na konceptu Audi AI2 Concept iz 1997. godine, a dizajn potpisuje Luc Donckerwolke. Dug je 3.826 mm, ima oblik MPV-a i fokusiran je na efikasnost. Iako je dobio pozitivne ocjene, njegova visoka cijena i "čudan" dizajn su rezultirali slabom potražnjom. Do 2005. godine je proizvedeno svega 176.377 primjeraka, tako da se smatra prodajnim neuspjehom.

Njegov indirektni nasljednik je bio Audi A1 supermini baziran na Volkswagen Polu.

Audi A2 Concept iz 2011. te Audi AI:ME Concept iz 2019. godine su dizajnom bili bliži originalu, no do faze proizvodnje nisu stigli.

Aktuelni konvencionalni modeli A1 i Q2 uskoro odlaze u historiju, a Audi navodno radi na novom ulaznom električnom modelu, koji se očekuje 2027. godine. Moguće je da će nositi oznaku A2.