Jedan od najpoznatijih i najcjenjenijih modela BMW-a iza kojih stoji čuveni M odjel premijerno je predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu 1985. godine, a prvi M3 na osnovici tadašnje Serije 3 (E30) pokretao je 2,3-litarski četverocilindarski atmosferski motor čijih je 200 konjskih snaga bilo dovoljno za 235 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi.
S narednom generacijom (E36) stigla je veća radna zapremina i dva dodatna cilindra, a u M odjelu su (prije konačnog ostajanja na rednim motorima sa 6 cilindara) imali i "izlet" s kojim je stigao M3 (E90) ispod čijeg se poklopca u osnovnoj verziji krio 4-litarski atmosferski V8 motor.
Četiri decenije poslije, BMW-ov M odjel i dalje proizvodi čuveni M3 koji se u aktuelnom izdanju (G80) po prvi put nudi i u kombinaciji s karavanskom karoserijom (G81), a pokreće ga trolitarski 6-cilindarski biturbo motor koji u najsnažnijoj CS verziji nudi 550 KS.
Uz raniju potvrdu iz Minhena da će se M3 i u narednoj generaciji koja bi na scenu trebala stići 2028. godine nuditi i u kombinaciji koja uključuje motor s unutrašnjim sagorijevanjem, BMW je objavio prve službene fotografije kamufliranog prototipa na kojima se donekle može vidjeti kako će izgledati prvi M3 koji će pokretati samo elektromotori.
Zasnovan na Neue Klasse platformi koju je BMW razvio samo za nove elektropokretane modele, prvi M3 na struju u prodaji bi trebao biti od 2027. godine, a prema ranijim najavama iz M odjela očekuje se da će nastavak električne priče koju je BMW sa Serijom 3 počeo s modelom i3 pokretati četiri elektromotora koji će proizvoditi oko 1.000 konjskih snaga.