Francuski proizvođač automobila kupio je rumunsku marku 1999. nakon što je već historijski imao čvrste veze s ovim proizvođačem, koji je u početku proizvodio licencirane modele Renault 8 i 12. Nakon 2000-ih, dok su druge pristupačne evropske marke poput Škode ili Seata prelazile na viši nivo, Renault je čvrsto pozicionirao Daciju na mjesto pristupačnih automobila u pokušaju da proširi svoje poslovanje na dodatne regije na kojima je takav pristup nasušno potreban.
Strategija se pokazala više nego uspješnom kako tada tako i sada. Iako više nije jeftina marka, Dacia ima neke od najprodavanijih modela u Evropi, posebno Sandero i SUV Duster. Marka i dalje napreduje i raste zbog čega je nakon šest mjeseci u 2023. zabilježila rast prodaje od skoro 25% u poređenju sa 2022. Takođe, marka je ovih dana zabilježila historijski trenutak. Za 19 godina pod Renaultovom palicom prodala je čak 8 miliona vozila. S obzirom na uspjeh koji konstatno raste, nije ni čudo što šefovi Renaulta i Dacije i dalje razmišljaju kako se marka može dodatno razviti i proširiti na novi tržišni segment. To jednim dijelom dokazuje zadnji predstavljeni model - Jogger, sedmerosjed s elementima karavana i SUV-a. Ubrzo nakon što iduće godine lansiraju treću generaciju Dustera, Dacia će također započeti proizvodnju svog prvog kompaktnog SUV-a, koji će ujedno biti najveće vozilo u paleti – temeljenog na konceptu Bigster, koji bi trebao ući na proizvodnu liniju 2025.
Sada kada je biznis uhodan i uspješan, u maštovitom svijetu kreatora digitalnog sadržaja specijaliziranih za automobilski industriju, rumunski proizvođač automobila se na račun digitalne tehnologije odjednom našao na teritoriju prestižne niše kupe SUV-ova. Brazilski virtuelni umjetnik Kleber Silva, na društevnim mrežama poznat kao KDesign AG, odvažio se i kreirao digitalno izdanje Dacijinog prvog kupe SUV-a temeljenog na Renaultovom nedavno predstavljenom modelu Rafale, mada je u pitanju čisti copy-paste francuskog modela. Silva je imao dobru ‘’podlogu’’, s obzirom da će se Renaultov kupe SUV iz popularnog C segmenta proizvoditi od sljedeće godine u Španiji na najnovijoj Renault–Nissan CMF-CD arhitekturi. Francuz će koristi potpuno hibridne i plug-in hibridne opcije sa snagom do 300 KS i opcionalnim pogonom na sve točkove – tako da se prirodno smatra novom perjanicom francuske marke.
Brazilski majstor piksela namirisao je potencijalni izlet Dacije u sve popularniju klasu koju je svojevremeno otključao BMW X6. Dacia C-Neo, radni je naziv ove digitalne kreacije, a zamišljen je kao niskobudžetni kupe SUV za evropsko tržište. Autor se, s jedne strane, popriličnio unio u ovaj projekat i u tipičnim Dacia stilu kreirao atraktivni kupe-SUV s naglaskom na zadnji kupeovski dio na kojem je sva pažnja, ali s druge strane je samo, ipak na originalan način, ‘’prepakovao’’ Rafale u Daciju. Ako nekad i zaživi, Dacijin kupe-SUV u stvarnosti će biti mnogo suzdržaniji. Kao prvo, Renault strogo kontroliše Daciju i sitno dozira ‘’napredak’’, a kao drugo koliko god je dizajn pojedinih modela Dacije u prošlosti bio ismijavan, nikad nisu čisto kopirali kao recimo Mitsubishi, koji se za nastanak novog ASX-a bukvalno poslužio metodom rebrendiranja aktuelnog Renaulta Captura.