Povodom učešća na reliju
32

Dacia predstavila koncept Duster Soul of Dakar, mogao bi inspirisati buduće specijalne modele

Piše: D. B.
Rumunski proizvođač automobila Dacia predstavio je specijalni Duster, koji nosi naziv Soul of Dakar.

Riječ je o specijalnom modelu dizajniranom povodom proslave učešća Dacije na najtežoj utrci na svijetu, a to je Dakar Rally. SUV je predstavljen kao unikatni koncept s livrejom inspirisanom relijem, kao i s nekoliko dodataka. Iako je riječ o konceptu, ipak postoji mogućnost da će on inspirisati buduću liniju specijalnih verzija inspirisanih Dakarom.

Koncept Duster Soul of Dakar pokazan je u Milanu u Italiji na lokalnom događaju, a njegova livreja podsjeća na onu koja krasi prototip Dacia Sandero, a koji će se takmičiti na Dakaru 2025. godine.

Osim atraktivne folije, Soul of Dakar je opremljen dodacima iz Dacia InNature kolekcije, koja je inače opciono dostupna za standardni Duster. Na krovnim nosačima su vodootporna torba, kutija za prtljag i lopata, tako da su putnici spremni za teže terene.

U unutrašnjosti su rasprostranjeni YouClip pričvršćivači za različite dodatke, uključujući kuke za torbe i držače smartphonea, tablet kompjutera i pića. Nažalost, to je potpuna lista modifikacija, iako bi drugačiji set točkova i podignuto ogibljenje mogli učiniti SUV još atraktivnijim.

Koncept je baziran na modelu Dacia Duster 1.2 TCe 130 4x4, a mehaničkih poboljšanja nije bilo. Blagi hibridni 1,2-litarski motor razvija 130 KS i uparen je sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Dok većina Dustera ima pogon na prednje točkove, ova verzija je opremljena elektronskim sistemom pogona na sva četiri točka.

Iako je koncept lijep način promocije Dacijinog učešća na Dakaru, on bi mogao poslužiti kao inspiracija za seriju specijalnih verzija baziranih na aktuelnoj ponudi rumunske kompanije.

O tome je ranije govorio i direktor Dacije Denis Le Vot, a ovakav projekt ne bi rezultirao većim troškovima. Pored toga, predstavljao bi i sjajan marketinški potez, posebno kada je riječ o Dusteru i Bigsteru.

Što se tiče Dakara, Dacia želi pobjedu pod "zastavom" Prodrivea. Vozačka postava je sjajna, jer će za upravljačem Sandridera biti WRC legenda Sebastien Loeb i petostruki osvajač Dakara Nasser Al-Attiyah.

Prototip Sandrider nije povezan s Dacijinim produkcijskim modelima jer ima karbonsku karoseriju i tubularnu šasiju. Pokreće ga 3,0-litarski twin-turbo V6 motor iz Nissana, koji razvija 360 KS i koristi sintetičko gorivo.