Trovratni subkompakt je na tada domaće tržište lansiran prije skoro 45 godina. Bio je baziran na Fiatovoj tehnologiji (na mehanici Fiata 127) i montiran u fabrici Crvena Zastava u Kragujevcu. Bio je hit na domaćem tržištu, a potom je i izvezen, gdje je stekao prvo poštovanje, a onda i veliko razočaranje.
Prisjetit ćemo se da je Yugo stigao čak i u SAD, a s početnom cijenom od samo 3.990 dolara značajno je u startu potkopao sve druge automobile na tržištu. Postojao je i kao lijepo dizajniran kabriolet, a Zastava je nastavila da radi na derivatima — iako većina njih nikada nije stigla do dilera. Uspjeh u izvozu naglo je prekinut ratom u Jugoslaviji, ali je proizvodnja na kraju nastavljena. Uslijedila su dva velika redizajna, a mali i nostalgični automobil je ostao u proizvodnji do 2008. godine.
Tokom svog produkcijskog vijeka, Yugo je bio simbol osnovne mobilnosti, ali je posljednjih godina postao ikona pop kulture. Sada postoje planovi da se vrati, ali kao potpuno novo vozilo. Prve skice novog Yuga su upravo puštene u "eter", a ove godine bi trebalo da bude predstavljen model u punoj veličini. Ipak, prvi službeni nastup planiran je za Beograd Expo 2027. godine kada ćemo vidjeti prototip u voznom stanju.

Projekat je zamisao prof. dr. Aleksandara Bjelića, poznato ime u njemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji, koji je sa timom advokata već osigurao prava na žig na međunarodnom nivou. Bjelić već skoro dvije decenije radi na visokim marketinškim pozicijama, inače inžinjer i ekonomista, predavao je na koledžu u Aalenu kod Štutgarta, kao i na ekonomiji na Univerzitetu u Beogradu.
Inicijalno finansiranje prava na brend, koncept i dizajn vodi sam, ali ne sumnjamo da su razvojni i investicioni partneri dobrodošli. Za dizajn je zaslužan srpski dizajner Darko Marčeta. Svojim prvim renderima Marčeta je savršeno uhvatio proporcije i suštinu klasičnog Yuga. Retro-futuristički stil pomalo podsjeća na Hyundai Ioniq 5 i koncept N74, iako sam Marčeta ističe kako svi vlasnici Yuga uvijek žele da ga optički "napucaju", što ga je motivisalo da to primijeni na novi model u startu.

Ali za razliku od tih korejskih automobila, novi Yugo će biti pozicioniran kao pristupačan automobil za početnike. Tehnička osnova bit će uspostavljena platforma s ugovornim partnerom kojeg Bjelić još ne želi otkriti. Automobil će zadovoljiti sve propise o emisiji izduvnih gasova i sigurnosnim propisima, a bit će pozicioniran kao pristupačni auto, baš kao što je Yugo oduvijek bio.
Iako je potpuno električna verzija zamisliva, planovi su da novi Yugo bude isključivo pogonjen benzinskim motorom. To bi ga trebalo učiniti dodatno pristupačnim i zabavnim.