Dva električna koncepta
2

Hyundai predstavio RN22e i N Vision 74 Concept, Ioniq 5 N debituje 2023. godine

D. B.
Hyundai N Vision 74 i Hyundai RN22e
Hyundai je danas predstavio dva različita električna koncepta, a to su N Vision 74 i RN22e.

Južnokorejski proizvođač uz koncepte ipak nije pokazao Ioniq 5 N, ali je potvrdio da ovaj model stiže 2023. godine.

Pomenuti koncepti su dizajnirani s ciljem istraživanja budućnosti visokih performansi električnih automobila. Retro duhom zrači N Vision 74 te je posudio karoseriju Ioniqa 6, no u Hyundaiju ga ne žele nazivati Ioniqom 6 N nego tvrde da bi mogao biti najava budućeg električnog N modela.

N Vision 74 je hibridni automobil, ali ipak nema benzinski motor, nego koristi bateriju i gorivu ćeliju vodika, najnapredniju koju je kompanija ikada proizvela. Ovaj koncept odaje počast ne samo konceptu Pony iz 1974. godine kada je riječ od dizajnu, nego i konceptu N 2025 Vision Gran Turismo iz 2015. godine kada je riječ o pogonu.

Goriva ćelija vodika i baterija nude bolju efikasnost hlađenja, a kraće traju i zaustavljanja zbog goriva/punjenja. N Vision 75 koristi dva motora koji pokreću samo stražnje točkove, a razvijaju više od 671 KS i 900 Nm obrtnog momenta. Ovaj sklop koristi i precizni torque vectoring za poboljšano kretanje kroz zavoje, a kada se baterija i goriva ćelija napune, domet iznosi 600 kilometara.

U Hyundaiju su "stidljivi" na temu Ioniqaa 6 N te kažu da je RN22e "tračak nadolazećeg N električnog automobila". Standardni model je tek predstavljen, ali njegov "nabrijani" oblik je sjajan temelj za više sportski model. U konceptnoj formi RN22e isporučuje 577 KS kao i KIA EV6 GT te kao takav naglašava da ovdje nije riječ o izvlačenju više snage, nego o njenom korištenju za kreiranje čudovišta koje "jede" zavoje.

Iz Hyundaija kažu da je RN22e koncept visokih performansi koji predstavlja pravu priliku za testiranje E-GMP platforme. Koncept će poslužiti za istraživanje torque vectoringa i distribucije snage, a tražit će se i načini za smanjenje težine. Takav automobil ne može praviti brze krugove na stazi bez poboljšanih kočnica, tako da RN22e posjeduje kočiona kliješta s četiri klipa. Aerodinamična svojstva Ioniqa 6 su također pod lupom zbog performansi, tako da koncept ima jedinstvene maske i druge komponente inspirisane moto sportovima poput velikog stražnjeg krila. U unutrašnjosti inžinjeri eksperimentišu s različitim vještačkim zvukovima u svrhu boljeg iskustva vožnje.

"RN22e i N Vision 74 imaju važnu ulogu u strateškom razvoju cijele naše linije proizvoda, posebno elektrificiranih vozila visokih performansi. Kontinuirano razvijamo naše najnaprednije tehnologije. Ovaj unikatni pristup nas čini spremnim za izazove koje donosi budućnost te nam daje snagu da idemo do svojih granica", rekao je izvršni potpredsjednik Hyundaija i šef odjela za iskustvo kupaca Thomas Schemera.

Da li će koncepti dobiti "zeleno svjetlo" za proizvodnju, zasad nije poznato, ali snažni Ioniq 6 N gotovo sigurno možemo očekivati na tržištu.