Rođen u Sarajevu
28

Klix.ba na svjetskoj premijeri novog VW Caddyja u Diseldorfu: Nakon 3 miliona primjeraka, savršen!

D. B.
(Foto: Klix.ba)
Volkswagen je večeras u Diseldorfu u Njemačkoj održao svjetsku premijeru pete generacije svog modela Caddy, a novinar portala Klix.ba je bio na mjestu događaja i ekskluzivno donosi detalje o ovom bestselleru koji je svoj put započeo 1982. godine u fabrici TAS u Sarajevu.

Caddy je veoma poznato ime u svijetu automobila te je veoma značajan model za Volkswagen. Do danas je napravljeno više od tri miliona primjeraka, a sada je svjetsku premijeru doživjela peta generacija Caddyja. Ujedno Volkswagen Caddy je i danas jedan od najpoznatijih proizvoda Bosanskohercegovačke autoindustrije. U periodu od 1982. do 1992. u fabrici automobila TAS u Sarajevu proizvedeno je čak 200.000 primjeraka prve generacije Caddya.

Iz Volkswagena poručuju da se radi o naprednom i potpuno novom Caddyju baziranom na MQB platformi koja je otvorila vrata novim vrhunskim tehnologijama, inovativnim pomoćnim sistemima u vožnji, poboljšanoj sigurnosti i digitalnoj kontroli sistema, a sve to u cilju lakše i sigurnije vožnje. Nove tehnologije zapravo pretvaraju petu generaciju Caddyja u smartphone na točkovima, a njegovi TDI motori su "čišći" nego ikad ranije.

Atraktivan, svestran i praktičan

Eksterijer novog Caddyja je potpuno nov, izuzetno je privlačan i atraktivan, može se komotno reći i sportski. Unutrašnjost je znatno modernizovana i ide u korak s vremenom, ali je uprkos tome unikatni Caddyjev DNK ipak u potpunosti zadržan. On je i dalje funkcionalan, praktičan i svestran, baš poput švicarskog vojnog noža, a to je spreman ponovo dokazati kad počne praviti prve kilometre kao gradsko dostavno vozilo ili pak kao porodični MPV.

Prelazak na MQB platformu je rezultirao produženim međuosovinskim rastojanjem koje je duže za 73 mm te iznosi 2.755 mm, a koje daje novom Caddyju dinamičnije proporcije. Novi Caddy je dug 4.501 mm, što znači da je od prethodnog duži za 93 mm. Visina je smanjena za 25 mm i iznosi 1.797 mm, ali je uprkos tome dobijeno 7 mm više prostora u visinu za teret, koja iznosi 1.273 mm. Caddy je i širi za 62 mm, njegova širina je 1.855 mm.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Dizajneri su iskoristili MQB platformu kako bi kreirali potpuno redizajniranu karoseriju, harizmatičniju nego ikad prije, ali je Caddy ipak ostao praktičan te se u njegovu unutrašnjost može smjestiti do sedam osoba. Eksterijer odlikuje mnoštvo novih karakteristika. One uključuju opcije poput električnog zatvaranja kliznih vrata i vrata prtljažnika te panoramski krov s velikom staklenom površinom od 1,4 kvadratna metra koja se proteže iznad prvog i drugog reda sjedišta. Novi su i 18-inčni naplaci od legura, a bolje opremljene verzije imaju LED prednja i LED stražnja svjetla. Prvi put je dostupan i Keyless Access sistem ili kraće Kessy za ulazak u vozilo te startovanje motora, a tu je sada i Digital Cockpit, odnosno digitalni klaster koji se može podešavati ovisno o željama i potrebama vozača. Promijenjeni su i nazivi paketa opreme, Trendline je sada Caddy, Comfortline je postao Life, a Highline je preimenovan u Style.

Prostrana i moderno opremljena unutrašnjost

Unutrašnjost novog Caddyja je impresivna jer nudi više prostora i modernu tehnologiju. Duga (produžena) verzija pod nazivom Caddy Maxi ima dovoljno prostora za dvije europalete koje se opciono mogu utovariti i bočno u sredinu i nazad ili bočno u sredinu i po dužini nazad. Maxi ima nova duža klizna vrata (dužina povećana sa 701 na 840 mm) i upravo to omogućava više prostora za drugu europaletu. Prostor za teret je također širi za 11 mm.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Pokazivači i kontrole su u potpunosti redizajnirani, a interaktivni interfejsi za vozača i suvozača su sada u formi Digital Cockpita, radija i infotainment sistema dostupnog u veličini između 6,5 i 10 inča. Fuzija Digital Cockpita i vrhunskog 10-inčnog navigacijskog sistema kreira takozvani Innovision Cockpit po kojem je Caddy blizak osmoj generaciji Golfa. Putem OCU jedinice s integrisanim eSIM-om infotainment sistem omogućava pristup mobilnim online usligama i funkcijama servisa "Volkswagen We", što znači da je novi Caddy uvijek povezan.

Peta generacija Caddyja je dobila digitalnu dugmad za svjetla, audio sistem i funkcije menija. Rotacioni prekidač za svjetlo je sada prošlost, a njegovu funkciju je preuzeo niz dugmadi smješten lijevo od upravljača. Unutrašnje LED osvjetljenje, ergonomski oblikovana sjedišta i izvor napajanja za uređaje dodatno čine boravak u unutrašnjosti ugodnijim. Novost je i ventilacijski otvor na krovu za bolju klimatizaciju i bržu ventilaciju nazad.

Sve verzije opremljenije bolje nego ikad prije

Caddy ponovo dolazi kao Cargo (panel van, furgon) i karavan (s prozorima u putničkoj kabini), ali će biti dostupan i u ostalim putničkim varijantama (MPV). Promijenjeni su i nazivi nivoa opreme putničkih verzija, osnovna je nazvana Caddy, potom slijedi Life, a na vrhu je Style. Svi modeli su bolje opremljeni u odnosu na prethodni Caddy, a primjer su nova potpuno metalna stražnja vrata bez prozora za bolju zaštitu od krađe, koja su sada dostupna za Caddy Cargo. Također, Cargo ima električne podizače prozora naprijed, elektronski podesive bočne retrovizore, elektronsku parking kočnicu s Auto Hold funkcijom, nova H7 prednja svjetla i LED osvjetljenje registarskih oznaka. Novost su i opcioni nasloni za ruke na sjedištima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Karavan i putnička verzija imaju još više opreme koja se ubraja u standardnu, kao što je multifunkcionalni upravljač, dvoja klizna vrata, radio sa 6,5-inčnim ekranom i Driver Alert sistem. Modeli s opremom Life i bolji dolaze sa 16-inčnim naplacima od legura, manuelnim klima uređajem, infotainment sistemom s 8,25-inčnim ekranom, stolom na izvlačenje za putnike u drugom redu sjedišta, branicima u boji karoserije, bočim retrovizorima s funkcijom elektronskog skapanja, zasebnom centralnom konzolom s centralnim naslonačem za ruku i prednjim sjedištima s lumbalnom potporom.

Kupci koji odaberu opremu Style dobit će Caddy sa 17-inčnim ili opcionim 18-inčnim naplacima, LED prednjim i stražnjim svjetlima, ParkPilot sistemom (naprijed i nazad), srebrenim krovnim nosačima i hromiranim detaljima eksterijera. U unutrašnjosti će se naći kožom presvučeni multifunkcionalni upravljač, automatski klima uređaj (Air Care Climatronic), App Connect sistem, digitalni instrument klaster (Digital Cockpit) te sjedišta s ArtVelours presvlakama.

Brojni pomoćni i sigurnosni sistemi

Peta generacija Volkswagenovog Caddyja je naprednija i sigurnija nego ikad ranije zahvaljujući novim sistemima koji olakšavaju vožnju. Šest od ukupno 19 sistema su potpuno novi, a među njima je Travel Assist sistem autonomne vožnje drugog nivoa, koji je prvi put dostupan u Volkswagenovom komercijalnom vozilu. Ovaj sistem može biti posebno koristan na autoputu i dobro uređenim brzim cestama jer zadržava vozilo u traci i pri tome održava brzinu kontrolišući razmak u odnosu na vozilo koje se nalazi ispred. S Travel Assistom je povezan multifunkcionalni redizajnirani upravljač opremljen kapacitivnim senzorima koji precizno detektuju i najmanji dodir rukom. Caddy je dobio i Trailer Assist preuzet od Craftera, koji olakšava kretanje unazad u slučaju korištenja prikolice, a tu su i Side Assist, Rear Traffic Alert sistemi za detekciju vozila s boka i nazad te Emergency Assist sistem kočenja u hitnim situacijama. Pored njih, dio Caddyja su poboljšani poznati sistemi kao što su Front Assist, ParkPilot, Hill Start Assist, ESC s ABS-om, ASR-om i EDS-om, Dynamic Light Assist, Lane Assist, Driver Alert, automatski sistem kočenja nakon sudara, Park Assist, sistem praćenja pritiska u gumama, stražnja kamera, limiter brzine s tempomatom i dinamični sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova.

Inovativni i "čišći" TDI motori

Caddyjevi novi četverocilindrični motori su inovativni i pripadaju narednoj fazi evolucije motora. Oni zadovoljavaju Euro 6 standardne emisije i svi su opremljeni filterima čestica. U ponudi će biti 2,0-litarski TDI motori od 75, 102 i 122 KS kod kojih je zahvaljujući dva SCR katalitička konvertera i dvostrukom doziranju AdBlue aditiva emisija CO2 znatno smanjena u poređenju s prethodnim modelom, tako da su Caddyjevi TDI motori među "najčišćim" na svijetu. Slično se može reći i za 1,5-litarski TSI turbobenzinski motor koji razvija 114 KS, a tu je i 1,5-litarski TGI na prirodni gas također s turbopunjačem, koji isporučuje 130 KS. Nove tehnologije imaju pozitivan efekt na ekologiju i uštedu, a potrošnja goriva je manja do 12 posto ovisno o modelu. Koeficijent otpora zraka je smanjen sa 0.33 na 0.30.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Caddy na tržište stiže u četvrtom kvartalu godine, a u samom početku će biti dostupan u dvije TDI varijante snage 102 u 122 KS. Slabija će biti uparena sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem i imat će pogon na prednje točkove, dok će snažniju verziju od 122 KS biti moguće dobiti sa 6-stepenim manuelnim ili opciono sa sedmostepenim automatskim mjenjačem te 4MOTION pogonom na sva četiri točka.

Proizvodnja novog Caddya za tržište Njemačke počinje krajem ljeta, dok se u ostataku Evrope, uključujući i Bosnu i Hercegovinu, novi Volkswagenov dostavnjak očekuje krajem godine, kada će biti poznate i cijene.