Theory 1 je električni superautomobil s konfiguracijom od tri sjedišta poput one u McLarenu F1. Pokreću ga dva električna motora koji zajednički isporučuju 1.000 KS. Koncept ima pogon na sva četiri točka te od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,5 sekundi prije nego dostigne maksimalnih 320 km/h. Baterija kapaciteta 70 kWh omogućava domet od 402 kilometra.
Karbonska karoserija je omogućila da težina automobila bude ispod 1.600 kilograma, a Theory 1 sadrži još mnogo vidljivih karbonskih komponenti iznutra i izvana uključujući "leptir" vrata. Koncept izgleda vitkije, uže i ljepše od veće Evije, a iako karoseriju krase obline, očito je da su Lotusovi dizajneri imali na umu originalni S1 Esprit iz 1977. godine kada su je dizajnirali.
Međutim, Lotus ovaj koncept ne naziva Esprit, no definitivno je lako zamisliti produkcijsku verziju sa slavom oznakom. Također, lako je zamisliti kako mnoge tehničke i dizajnerske ideje koncepta oživljavaju na produkcijskom automobilu koji će se moći kupiti za nekoliko godina.
Jedna od inovacija koje bismo mogli vidjeti na cestovno legalnom Lotusu je Lotuswear, sistem adaptivne robotike prekrivene tekstilom, koji je razvijen s Motorskinsom i koji može pružiti haptički feedback vozaču kroz sjedište i upravljač Male napuhane kapsule daju impulse kako bi npr. vozaču sugerisali kada treba skrenuti, a također mogu funkcionisati i kao dugmad.
Steer-by-wire je sistem koji bi mogao zasmetati fanovima Lotusa, a koji vole nefiltrirani osjećaj upravljanja automobilima poput modela Elise. Ovaj sistem daje mogućnost vozačima da prilagode omjer upravljanja i osjećaja, iako bi to zapravo bio virtuelni osjećaj. Lotusovim entuzijastima će se vjerovatno više svidjeti korištenje motora i baterije kao aktivnih strukturnih elemenata koji će moći preuzimati sile direktno od ovjesa, a to je nešto što je mogao V8 motor Lotusovog F1 bolida Lotus 49 krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća.
Ono što se već upotrebljava na cesti jesu Pirelli P Zero Elect gume, koje su razvijene da smanje otpor kotrljanja i povećaju domet za 10 posto. Trenutno se koriste za Lotus Eletre SUV i četverovratni coupe Emeya, dva automobila koja nose Lotusove oznake, ali se mnogim entuzijastima ne čine kao "čisti" Lotusovi proizvodi.
S druge strane, Theory 1, uprkos svom električnom pogonu, čini se kao pravi Lotus, relativno je lagan, "čist" i fokusiran na vozača, što ga čini dostojnim slavnog logotipa.