Gallardo je kao prvi produkcijski Lamborghinijev model s V10 motorom predstavljen 2003. godine na Sajmu automobila u Ženevi te se pokazao veoma uspješnim za kompaniju iz Sant'Agata Bolognesea oborivši nekoliko rekorda. Ipak, priča baby Lamba je počela mnogo ranije.
Osnivač kompanije Ferruccio Lamborghini je razmišljao o manjem Lamborghiniju s nižom cijenom i troškovima održavanja još početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Koncept je u konačnici doveo do razvoja projekta koji je postao Urraco. Osamdesetih godina prošlog stoljeća je projekt evoluirao u model Jalpa, Lamborghinijev superautomobil za svaki dan. Tek 1987. godine je započeo novi projekt pod nazivom L140 s ciljem proizvodnje kompaktnijih Lamborghinija. Napravljeno je nekoliko prototipa, a svi oni su imali različita tehnička rješenja i potencijalne pogone, uključujući V8 motor u početku, a kasnije V10 motor.
Naredne godine je Lamborghini odlučio početi od "nule", zadržao je samo originalni koncept i generalne dimenzije, ali i 10-cilindrični motor koji ranije nikada nije pokretao jedan cestovni Lamborghini.
Motor je nastao kao rezultat rada dvije osobe, a to su Massim Ceccarani, koji je postao tehnički direktor i Maurizio Reggiani, koji je nadgledao razvoj motora i dizajn u Tehničkom uredu.
Prvi Gallardo je pokretao 5,0-litarci 10-cilindrični DOHC motor koji je isporučivao 500 KS. Korišten je ugao od 90 stepeni da bi se optimizirao raspored vozila, poboljšala vidljivost nazad i spustio centar gravitacije u koristi bolje dinamike. Upotreba sistema za podmazivanje sa suhim karterom osigurala je optimalne performanse čak i u najizazovnijim uslovima.
Zajedno sa svojom superiornom tehnologijom motora, Gallardo je predstavio najnoviju generaciju 6-stepenog mjenjača s naprednim sinhronizatorima. Potpuno aluminijska strukturna šasija zavarena je za livene spojne elemente stvarajući čvrstu, ali laganu osnovu za ovaj superautomobil.
Dokaz ogromne privlačnosti Gallarda bila je njegova operativna svestranost. Za razliku od mnogih super sportskih automobila, Gallardo je ponudio i pouzdanost te svakodnevnu upotrebljivost bez kompromisa u pogledu uzbudljivih performansi.
Jedinstveni dizajn Gallarda, koji je bio pod utjecajem aeronautike i prevođen Lucom Donckerwolkeom iz Lamborghini Centro Stilea, postavio je presedan dizajna za buduće Lamborghinijeve modele. Njegova kompaktna atletska silueta, integrisani kokpit s kambinom prema naprijed i oštro nagnuto vjetrobransko staklo doprinijeli su njegovom kultnom statusu.
Tokom decenije je Gallardo dobio brojna poboljšanja i iznjedrio različite verzije uključujući Gallardo Spyder, Superleggera i nekoliko LP verzija, a svaka od njih je uvela jedinstvene karakteristike i tehnološka unapređenja.
Proizvodnja Gallarda je završena u novembru 2013. godine, a prodan je u 14.022 primjerka širom svijeta, čime je postao jedan od najuspješnijih sportskih automobila u Lamborghinijevoj historiji. Njegovo impresivno putovanje predstavlja Lamborghinijevu posvećenost pomijeranju granica, stvaranju trajnog naslijeđa i formiranju važnog poglavlja u Lamborghinijevoj 60-godišnjoj historiji koja nastavlja odjekivati u automobilskoj industriji.