SUV je u modi
0

Luksuz i prestiž kojeg kupci ne žele: Slavni model Mercedesa slabo se prodaje

Klix.ba
Mercedes-AMG SL je legendarno ime među automobilima ali čini se da ga rijetko ko želi u posljednoj generaciji. Rezultati prodaje sportskih automobila uopšte drastično padaju uprkos najnovijoj tehnologiji i luksuzu kojeg nude.

Mercedes-AMG SL u svojoj zadnjoj generaciji 232 se sporo prodaje, pa je tako zabilježeno samo 1.045 novih registracija ovog modela u Njemačkoj 2024. godine, što je pad od 61 posto. U SAD-u je ista slika sa 1.608 prodanih primjeraka, što je pad prodaje od 56 posto.

Glavni razlog za neuspjeh SL-a je vjerovatno cijena. Tako najbolja verzija SL-a u Njemačkoj košta čak 225.624 eura, a pored toga SUV-ovi su odavno preuzeli primat prodaje i u Mercedesu, zbog čega se limuzine i kupei grčevito bore za kupce.

Naravno, ima Mercedes i razloge za zadovoljstvo, pa je tako prodaja modela AMG GT porasla za 77 posto u SAD-u, dok je model GLE odbranio svoje mjesto najprodavanijeg modela u Sjevernoj Americi.

Sportski kabriolet dugo se smatrao ikonom, simbolom elegancije i sportske slobode, ali današnja statistika je neumoljiva i nije isključeno da će Mercedes razmisliti o budućnosti SL-a.

Mercedes već nekoliko godina provodi strategiju koja se u velikoj mjeri fokusira na prodaju skupljih automobila, dok manji i jeftiniji modeli zauzimaju pozadinu u planovima. Ovakva orijentacija je do sada vodila do visokih profita (profit kompanije u 2023.: 14,5 milijardi eura) jer je proizvođač kontinuirano povećavao cijene. Prosječna prodajna cijena Mercedesa porasla je sa 51.000 eura (2019.) na 67.100 eura (2021.) na 74.600 eura u trećem kvartalu 2023. godine.

Ipak, ovaj kurs izvršnog direktora Ola Källeniusa sve više nailazi na kritike. Zastupnici Mercedesa su čak uputili pismo u sjedište marke u Stuttgartu, kojim su ovu strategiju luksuza opisali pohlepnom, te da mnogi kupci više nisu voljni podržavati drastična poskupljenja i sve više prelaze na konkurentske brendove poput Audija i BMW-a.