Stigla zvanična potvrda
71

Mazda EZ-6 će se prodavati i na evropskom tržištu

D. B.
Mazda će svoju električnu limuzinu prodavati u Evropi kao rivala BMW-u i4 i Teslinom Modelu 3.

Model EZ-6 je predstavljen u aprilu na sajmu automobila u Pekingu kao električni nasljednik Mazde 6, a proizvodi se u saradnji s Changanom u Kini.

Ranije kompanija ničim nije nagovještavala da će plasirati model EZ-6 na tržišta izvan Kine, no sada je potpisala dogovor o saradnji za izvor električnih vozila sa Changan Mazdom, kompanije koja će postati "ekskluzivna kineska baza za istraživanje i razvoj nove energije, kao i proizvodnju za globalno tržište".

To znači da će EZ-6 postati prvi Mazdin globalni automobil nove energije, a stigla je i potvrda da će se prodavati na kineskim i evropskim tržištima od jeseni ove godine.

Mazda trenutno prodaje samo jedan električni automobil u Evropi, a to je kompaktni SUV MX-30.

Što se tiče modela EZ-6, dug je 4.921 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.900 mm, što ga čini direktnim rivalom modelima kao što su Tesla Model 3, Polestar 2 i BMW i4, koji su ujedno i najpopularniji električni automobili na tržištu.

O cijeni zasad nema informacija, no poznato je da su električni automobili proizvedeni u Kini na "meti" značajnih uvoznih carina u Evropskoj uniji. Stoga će na automobile proizvedene u Changanovom postrojenju carina iznositi 20,8 posto. EZ-6 nije tehnički povezan ni s jednim trenutnim Mazdinim modelom u ponudi, jer je baziran na Changanovoj modularnoj platformi pod oznakom EPA.

Ova platforma se u Kini već koristi za limuzinu Deepal SL03, a kompatibilna je s potpuno električnim pogonom, kao i pogonom s produživačem dometa. Također, podržava i 4. nivo autonomne vožnje podržan Qualcommovom tehnologijom. Ipak, u početku će EZ-6 biti ograničen na nivo 2 plus, koji zahtijeva konstantan ljudski nadzor.

EZ-6 če se nuditi kao električni model s nazad postavljenim elektromotorom koji razvija 221 KS, a domet će iznositi 600 kilometara. Bit će dostupna i verzija s produživačem dometa, koja će moći preći oko 1.200 kilometara.

Međutim, još uvijek nije jasno da li će se obje opcije nuditi u Evropi.

Iz Mazde su rekli da je automobil dizajniran s fokusom na "jinba ittai" filozofiju, što znači da su "automobil i vozač jedno", raspodjela težine iznosi 50:59, nazad je multilink ovjes, kao i samopodižući stražnji spojler koji osigurava stabilnost pri velikim brzinama.

Unutrašnjost je minimalistička, ali ipak luksuzna. Dominira 14,6-inčni infotainment ekran osjetljiv na dodir, dok se na upravljaču nalaze fizičke i haptičke kontrole. Također, omogućena je i glasovna kontrola.

Mazda je u EZ-6 u Pekingu predstavila i koncept Arata, koji najavljuje SUV za 2025. godinu baziran na pomenutoj EPA platformi. Ipak, zasad nije poznato da li će ovaj model stići i na neka druga tržišta osim kineskog.