Yutaka Kawano, viši stručnjak u Studiju za modeliranje dizajna, priprema svoj set od desetaka čekića, drvenih maljeva i bezbrojnih škara za lim oštrih poput žileta na svom radnom stolu. Dok generatori bruje i uključuju se u život iza njega, Kawano je spreman za još jedan dan na poslu.
Središte njegovog rada je Mazdin nešto hladniji Design Modeling Studio, gdje je ovaj Takumi majstor počeo udarati čekićem i savijati tanak komad lima. On obrađuje svjetlucavi materijal kako bi stvorio osebujno i jedinstveno umjetničko djelo koje je nevjerojatno slično dizajnu koji se može vidjeti u Mazdinim vozilima koja silaze s proizvodne trake. Radeći na samo jednom od ukupno 11 komada koji će se spojiti u jedinstveni objekt, Kawano stvara Rashin skulpturu s čekićima, kliještima i zatezačima. Gotov proizvod će nalikovati glatkom, besprijekornom i svjetlucavom umjetničkom djelu koje je usklađeno s Mazdinim trenutnim dizajnom, ali također aludira na buduće dizajnerske ideale u vozilima koja dolaze.
Virtuoz u svakom smislu, Kawano se je kao kod kuće u radionici među izlizanim alatima, tračnim pilama i maskama za zavarivanje. Okružen dizajnom i radovima koji su u tijeku, Kawano bi lako mogao biti personifikacija Mazdinog pristupa dizajnu koji je usmjeren na čovjeka. To je stoga što jedinstveni rad ovog Takumi majstora ne bi izgledao neprimjereno ni u muzeju suvremenog dizajna ili luksuznoj umjetničkoj galeriji; implikacije njegova rada u stvarnom svijetu praktičnije su i šireg dosega. Doista, priča se da dizajneri Mazde idu izravno kod Kawana kako bi se nadahnuli njegovim umom i dobili inspiraciju za dizajn konceptnih automobila koji oblikuju Mazdinu buduću ponudu. Isto tako, njegova umjetnička djela od lima imaju izravnu vezu s vozilima koja se proizvode samo nekoliko stotina metara dalje od radionice: sjajni metal koji se može vidjeti u njegovom studiju korišten je kao inspiracija za Mazdine kromirane unutarnje obloge i cjelokupni oblik vozila u modelima koji između ostalog uključuju i Mazdu 3.
Ovi rezultati, međutim, ne odnose se samo na poboljšanje fizičkog izgleda. Kawanov rad često izaziva emocije, uključujući sreću i zadovoljstvo, kod ljudi koji promatraju njegov rad. Bilo to namjerno ili ne, njegova vjera u zanat podiže percepcije na nove visine. “Ako ljudi pogledaju moj rad i osjećaju se sretnima, onda sam i ja sretan,” kaže smiješeći se.
Kako bi mogao raditi svoj posao, Kawano je morao izraditi vlastitu opremu prilagođenu njegovim potrebama i napraviti posebne modifikacije na običnim alatima. Njegovi čekići, nastavci za zatezače i prilagođeni nakovnji dotjerani su i oblikovani za izravnu, specifičnu upotrebu i čine vlastita čuda. Njegovi štitnici za zapešća također su izrađeni od posebnog trapera kako bi mu zaštitili zapešća. Kao što je to i demonstrirao, Kawano također može iskoristiti pukotine pronađene u bazi debla istrošenog drveta kao polugu za oblikovanje bakrenih elemenata. Sve je to dio stalne misije da poboljša sebe i, kao izravan rezultat, da pogura Mazdinu strategiju dizajna u budućnost. Sve se to odvija kroz monotsukuri, pojam koji pokriva besprijekorno planiranje proizvoda, dizajn, razvoj i proizvodnju. "Još uvijek mislim da postoje područja [u mom radu] koja moram poboljšati jer mislim da nešto nije dovoljno", kaže. "Moram se stalno usavršavati i posvetiti se višoj razini."
Iz vanjske perspektive čini se da je Kawano već došao do ove više razine dizajna i utjecaja unutar Mazde. Otkako je počeo s obradom metala s 18 godina, Kawano je radio u raznim disciplinama unutar Mazde. Počeo je s edukacijama za Nacionalno natjecanje u vještinama i nakon toga se bavio proizvodnjom karoserije prije nego što je prešao u Mazdin dizajnerski odjel. Ovdje je gotovo četiri desetljeća brusio svoj zanat na obradi metala, slikanju i šivanju. Danas je njegova uloga oživjeti ideje dizajnera oblikovane u glini ili digitalno, koristeći različite materijale poput metala, smole i kože za stvaranje modela i umjetničkih djela s dubljim izražajem i preciznošću. Također surađuje s mlađom generacijom dizajnera i umjetnika u stvaranju umjetničkih djela i uzoraka modela, prenoseći svoje jedinstveno znanje o obradi metala i duboko, ukorijenjeno razumijevanje Mazdine filozofije dizajna. “Radim izravno s njima,” kaže, “dajem im savjete i učim od njih. Radimo i rastemo zajedno, radeći pravi posao.”
Kawano koji sada ima 60 godina je tijekom svog mandata u Mazdi postao nepogrešiv primjer japanskog nasljeđa i jedinstvene vještine koja funkcionira u tandemu s digitalizacijom. Štoviše, njegova karijera nadilazi Mazdu. Kawano je dobio zadatak izraditi bakreni okvir za vječni plamen hrama Daishoin u Miyajima i, radeći s drugim tvrtkama sa sjedištem u Hirošimi, bio je inspiriran proizvodnim naslijeđem u tom gradu. Neizbježno je da je njegov postojan dizajn plijenio pažnju javnosti od samog početka. “Ako možete vidjeti nešto što je napravljeno rukom, to vam daje toplinu”, završava. “Nešto što je stvoreno ljudskim rukama jako je važno. Ne smije se izgubiti.”