Jedno ime, dva modela
37

Mercedes-Benz mijenja EQS električnom S-Klasom

D. B.
Kompanija Mercedes-Benz mijenja stvari u svojoj ponudi luksuznih automobila, a jedna od njih je to što njemački proizvođač stavlja modele EQS i S-Klasu pod jedno zajedničko ime.

Mercedes planira nastaviti proizvoditi S-Klasu s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem iako se nekad razmišljalo da se zamijeni električnim verzijama, međutim, ova promjena će se dogoditi kada izađe osma generacija S-Klase, a to će se dogoditi 2030. godine.

"U budućnosti će postojati dvije S-Klase, jedna sa SUS i druga sa električnim pogonom", izjavio je direktor Mercedesa Ola Kallenius.

Stoga ime EQS definitivno nestaje, dok S-Klasa nastavlja živjeti. Modeli će izgledati slično izvana i u unutrašnjosti, bit će bazirani na drugačijim platformama. Električna S-Klasa će koristiti MB.EA Large platformu, a "konvencionalna" unaprijeđenu verziju aktuelne MRA platforme.

Mercedes čini nešto slično i s G-Klasom. Danas se G-Klasa može dobiti sa SUS i električnim motorom, ali su izgledom gotovo identične.

Postavlja se pitanje zašto Mercedes pravi ovu promjenu. Prodaja ne ide sjajno u posljednje vrijeme, isporuke S-Klase su pale za 37 posto u prva tri mjeseca ove godine. Kompanija je čak smanjila proizvodnju u fabrici Factory 56 u Sindelfingenu u Njemačkoj na samo jednu smjenu.

Prodaja električnih vozila također ne ispunjava ciljeve. U Mercedesu su željeli da više od 20 posto od 2.043.800 prodanih automobila širom svijeta u 2023. godini budu električni, no dostignut je procent od svega 11 posto iako je prodaja električnih vozila zapravo porasla za 73 posto od 2022. godine.

Kompanija se prilagođava svoje ciljeve za prodaju električnih i hibridnih automobila. Nekada je cilj bio da 50 posto godišnje prodaje čine ovi tipovi vozila do 2025. godine, no sada je taj cilj pomjeren za 2030. godinu.

Ova promjena se ne događa samo u Mercedesu, jer cijela industrija automobila bilježi sporije usvajanje električnih vozila. U Evropi je broj električnih vozila na cestama porastao za 2 posto u 2024. godini u odnosu na prethodnu godinu. Drugi proizvođači automobila kao što su Audi, Ford i Porsche također se više fokusiraju na SUS i hibridne automobile.

Čini se da će put ka električnoj budućnosti biti duži i nezgodniji nego su proizvođači ranije smatrali. S druge strane, fanovi luksuznih automobila će imati više izbora u odabiru sljedećeg automobila.