Predvodi strane kompanije
23

Mercedes dobio dozvolu da u Kini testira automobile s autonomijom četvrtog nivoa

D. B.
Mercedes-Benz je dobio "zeleno svjetlo" kineskih vlasti da u ovoj zemlji testira samovozeće automobile s autonomijom četvrtog nivoa, čime je postao prva strana kompanija s ovom dozvolom.

Odobrenje je stiglo proteklog vikenda, tako da Mercedesovi testni samovozeći automobili sada imaju dozvolu kretanja u većini situacija bez potrebe da ljudi preuzimaju kontrolu. Kompanija će se fokusirati na manevre poput polukružnog okretanja, promjene kolovozne trake i kretanja kružnim tokovima, kao i kretanja kod naplatnih kućica u Pekingu.

Mercedes-Benz je u decembru prošle godine u Kini dobio dozvolu za testiranje automobila s autonomijom trećeg nivoa, a ova vozila ne zahtijevaju konstantnu ljudsku pažnju s tim da bi mogla zatražiti od vozača da ponekad preuzme kontrolu. Kompanija tvrdi da koristi strategiju minimalnog rizika kako bi njeni samovozeći automobili bili sigurni.

I dok Mercedes predvodi strane proizvođače automobila, neke kineske kompanije su već u igri. Baidu, Hongqi i WeRide već testiraju samovozeće automobile s autonomijom četvrtog nivoa.

Tesla, još jedan veliki igrač na polju autonomne vožnje, još uvijek radi na dobijanju punog odobrenja za svoj Full Self-Driving sistem u Kini, što bi trebalo biti završeno do kraja godine. Kompanija je ranije dobijala probna odobrenja te je testirala 10 automobila s FSD softverom u junu. Treba reći da se Teslin FSD generalno smatra autonomijom drugog nivoa, što znači da vozači sve vrijeme moraju držati ruke na upravljaču te konstantno pratiti situaciju. Teslin pristup je unikatan jer svaki vozač koji koristi FSD zapravo pomaže u poboljšavanju sistema kroz testiranje u stvarnom svijetu.

I druge automobilske kompanije povlače poteze u Kini, a prošlog mjeseca su GM i SAIC lansirali softver za autonomiju drugog nivoa.

Društvo automobilskih inženjera (SAE) postavlja standarde za nivoe autonomne vožnje. Drugi nivo traži obavezan nadzor vozača, treći omogućava vozačima da skrenu pogled s ceste s tim da će možda trebati preuzeti kontrolu u nekom trenutku, dok za četvrti i peti nivo autonomije vozač uopće nije potreban.

Proizvođači automobila se takmiče u usavršavanju tehnologije samovozećih automobila, a konkurencija je sve veća.