Mercedes zna kako smanjiti troškove: Manje prodatih automobila, manje privilegija za menadžere
Jasno je da svaka marka automobila ima svoju internu strukturu i filozofiju, te se suočava s krizama na različite načine. Mercedes nije izbjegao tešku krizu koja pogađa njemačke brendove, dijelom uzrokovanu električnim automobilima, invazijom kineskih marki i strožijim ekološkim standardima.
No, dok je Audi već potvrdio da će zatvoriti svoju tvornicu u Briselu i čini se da je Volkswagen postigao dogovor sa svojim zaposlenima da izbjegne otpuštanja, Mercedes je u svom sjedištu uveo i paket mjera koje bi od 1. januara trebalo da pomognu u smanjenju troškova za 2,5 milijardi eura do kraja 2025. i još 2,5 milijardi do 2027. godine.
Uštede počinju s menadžmentom
Mercedesov plan štednje uveliko se razlikuje od plana koji provodi Volkswagen, čijim članovima upravnog odbora neće biti srezane milionske plate. Brend sa trokrakom zvijezdom je jasno stavio do znanja da neće zatvarati tvornice. Prema jednom velikom njemačkom listu, četverocifreni broj viših menadžera, u rasponu od vođa timova do najviših nivoa, bit će lišen povećanja plata u 2025. godini i morat će ići na posao u različita sjedišta brenda.
Rad na daljinu, jedna od velikih privilegija do sada, bliži se kraju, pa će menadžeri napustiti rad od kuće koji je nametnut u vrijeme pandemije Covid-19 i koji se do sada nastavio bez razloga, iako će biti dozvoljen samo u izuzetnim slučajevima, kao što su bolesna djeca kojoj je potrebna njega. Brend razumije da je potrebno smanjiti sve troškove i da mora krenuti od vrha.
Manje prodatih automobila – manje plate
Mercedes već ostvaruje uštede na varijabilnim troškovima, kao što su troškovi proizvodnje automobila i obustava smjena proizvodnje. Na primjer, na montažnim linijama.
Ambiciozni plan štednje ne pogađa samo Njemačku, već i cijeli svijet. Kompanija iz Stuttgarta preispituje svoje pozicioniranje, svjesna da mora postati još efikasnija i da svi u kompaniji moraju tome doprinijeti. Manje prodatih automobila znači i manje plate menadžerima.
Svjetski gigant nije zaključio svoje godišnje račune, ali oni ukazuju na više nego loše rezultate. Rezultati trećeg kvartala nisu nimalo ohrabrujući, jer je neto profit pao za skoro 54 posto u odnosu na isti kvartal 2023. godine. Mercedesovi najluksuzniji modeli, od E-Klase pa nadalje, su najprofitabilniji i njihova prodaja je pala za 12 posto, što prelazi 30 posto u slučaju električnih modela, uglavnom zbog nazadovanja u Kini.