MG bi mogao početi izvoziti električne automobile s Tajlanda u EU kako bi izbjegao visoke carine
Kompanija MG, koja je u vlasništvu kineskog SAIC-a, počela je proizvoditi svoj model MG4 na Tajlandu u novembru, a sada se razmišlja o izvozu u Evropu.
EU je uvela posebnu carinu od 36,3 posto na uobičajenih 10 posto za kineska električna vozila, što znači da bi MG morao plaćati 46,3 posto carine kako bi uvozio svoje automobile iz Kine u Evropu. Tako visoke carine bi učinile MG-ova vozila mnogo skupljim u odnosu na modele drugih brendova u EU.
Menadžer SAIC-a Suroj Sangsnit je rekao da pravila o dijeljenju tehnologije i visoke carine primoravaju kineske brendove da proizvode svoje automobile u drugim zemljama. Međutim, slanje automobila s Tajlanda u Evropu nije lagan zadatak. Također, Tajland trenutno ne izvozi automobile na Stari kontinent jer nema trgovinskog dogovora, a to znači da bi MG i u ovom slučaju morao platiti 10 do 20 posto carine kako bi svoje automobile proizvedene u tajlandskoj fabrici uvozio u Evropu.
Ipak, postoji nada, jer Tajland i EU trenutno rade na dogovoru o slobodnoj trgovini s ciljem da bude postignut do kraja godine. Na ovaj način bi se proizvođačima električnih automobila s Tajlanda otvorila vrata tržišta EU. Međutim, čak i da ovaj plan uspije, od njega će imati koristi samo MG4, koji je najprodavaniji MG-ov automobil u Evropi. Drugi električni automobili ovog brenda poput ZS SUV-a, Marvela R i električnog karavana MG5 se i dalje proizvode u Kini pa stoga "tajlandski plan" neće važiti za njih.
MG razmišlja i o izgradnji fabrike u Evropi još od prošlog ljeta. EU je uvela visoke carine na kineske električne automobile kako bi zaštitila vlastitu automobilsku industriju od kineske konkurencije.
S druge strane, za Tajland bi ovo mogla biti velika šansa. Ova država proizvodi sve više električnih automobila, a Evropa bi mogla postati novo tržište ukoliko se pomenuti sporazum zaista potpiše.