Sudbina SUS motora je neizvjesna, pogotovo što je zabrana prodaje vozila s tim motorima od 2035. godine i dalje pod ogromnim upitnikom.
Zato istraživanja u potrazi za alternativama, osim električnih automobila, ne prestaju. Dobar dio studija i radova koji se izvode pokušavaju koristiti tehnologiju koja već postoji kod motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Metanol, vodonik, e-goriva i sintetička goriva, samo su neke od opcija na kojima se već radi, a neke od njih su već realnost.
Ali šta je sa amonijakom? Ovaj svakodnevno prisutni proizvod koristi se za čišćenje u domaćinstvima, ali se upotrebljava i za đubrenje zemljišta, čišćenje tekstila, odmašćivanje, dezinfekciju, uklanjanje neprijatnih mirisa ili u proizvodnji lijekova. Autoindustrija smatra da bi također mogao imati dodatnu upotrebu u budućnosti kao zamjena za fosilna goriva.
Za sada se čini da se amonijak bolje uklapa u druge vrste transporta kao novo energetsko rješenje, kao što su brodovi ili kamioni, ali se ulažu napori da se omogući njegovo korištenje u putničkim automobilima. Kineski GAC i Toyota su već napravili prvi korak, jer su prošle godine predstavili prvi motor na svijetu koji može raditi na amonijak, tražeći način da ga komercijalizuju u industriji putničkih automobila.
Međutim, inžinjeri u istraživanjima nailaze na razne poteškoće, kao što su rukovanje amonijakom, njegova nesposobnost lakog zapaljenja i nedostatak infrastrukture za dopunu goriva.
Univerziteti u Tokiju rade na tome da se amonijak efikasno sagorijeva unutar komore za sagorijevanje motora. GAC je to postigao sa 2,0-litarskim motorom zapremine koji na amonijak razvija 163 KS snage, uz smanjenje emisije CO2 za 90 posto u poređenju s konvencionalnim gorivima.
Istraživanja u tom pogledu nastoje, upravo, postići zapaljivost sličnu benzinu. U prvim provedenim testovima korišten je amonijak pomiješan s benzinom, ali krajnji cilj je korištenje samog amonijaka, koji će poslužiti za definitivno uklanjanje fosilnih goriva. Veliki dio istraživačkih napora usmjeren je na proučavanje odnosa između usisnog sistema motora i protoka goriva unutar cilindara.
U razvoju potencijalnog motora za upotrebu s amonijakom, cilj je povećati turbulenciju u usisu, poboljšavajući homogeno miješanje u smjesi prije nego što stigne u komoru za izgaranje. To bi poboljšalo samo sagorijevanje i smanjilo zagađenje. No, iako su testovi pokazali potencijal amonijaka, na njegovoj primjeni treba još mnogo raditi da bi se postigli očekivani rezultati.