Njemački proizvođači zajedno ograničavali razvoj tehnologije za emisione gasove
Istraga je trajala gotovo dvije godine nakon što su vlasti izvršili racije u sjedištima pomenutih kompanija.
Ustanovljeno je da su se njemački proizvođači automobila između 2006. i 2014. godine udružili u namjeri da ograniče razvoj i uvođenje tehnologije za pročišćavanje emisionih gasova za putnička vozila koja se prodaju u Evropi, odnosno da ne prave konkurenciju. Poseban fokus je na dvije tehnologije, prva smanjuje emisiju azotnih oksida kod automobila s dizelskim motorima, dok druga smanjuje štetne čestice iz automobila koje pokreću benzinski motori. Kompanije su uskratile priliku kupcima da kupe automobile koji manje zagađuju uprkos tome što je dostupna potrebna tehnologija. Oni su se udružili te nisu poboljšavali svoje proizvode.
Komesarka EU Margrethe Vestager koja je zadužena za politiku konkurencije rekla je da su vlasti bile zabrinute da VW, BMW i Daimler svojim kupcima namjerno ograničavaju pristup najboljoj tehnologiji.
"Kompanije mogu sarađivati na mnoge načine kako bi poboljšale kvalitet svojih proizvoda. Međutim, pravila EU o konkurenciji im ne dozvoljavaju da se udruže kako bi činile suprotno, a to je da ne poboljšavaju svoje proizvode niti da se takmiče u kvaliteti", izjavila je Vestager.
Komisija je saopćila da će obavijestiti kompanije o svojim zaključcima te da će im dati šansu da odgovore. Treba istaći da istraga još uvijek nije gotova. Ako VW, BMW i Daimler budu proglašeni krivim za kršenje pravila, Evropska komisija ih može kazniti novčanom kaznom koja iznosi 10 posto od godišnjeg prometa ostvarenog širom svijeta.