Nova izvedba kombinira izuzetnu praktičnost s niskim operativnim troškovima i visokim performansama motora, što povećava Sorentovu privlačnost u razredu velikih sportskih terenaca (SUV-D).
Plug-in hibrid je druga elektrificirana izvedba u ponudi novog Sorenta. Nova izvedba kombinira snažan turbobenzinski motor s moćnim baterijskim sklopom i potentnim elektro motorom, što vozačima omogućava kraće vožnje isključivo na struju i uz nulte emisije.
Pritom se plug-in hibridna izvedba može pohvaliti velikom prostranošću i svestranošću, inovativnom platformom, koja je temelj 4. generacije Sorenta. Nova platforma i velika karoserija ovoj elektrificiranoj izvedbi jamče prostranu kabinu i pozamašan prtljažnik uz 5 ili 7 sjedišta.
U prvoj polovini 2020. godine elektrificirani modeli – blagi hibridi, paralelni hibridi, električna i plug-in hibridna vozila – predstavljaju jednu od četiri prodate Kije u Evropi.
Prodaja plug-in hibridnog Sorenta u Evropi počinje početkom iduće godine, a kao i sve ostale Kije standardno će pružati 7-godišnju fabričku garanciju za čitavo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).
Najčistija i najsnažnija izvedba u istoriji Sorenta u Evropi
Sorento PHEV nije samo »najčistija« izvedba Sorenta u Evropi, nego i najsnažnija. Srce ovog ‘turbo hibridnog’ pogona je njegov 1,6-litarski T-GDi motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Motor djeluje u kombinaciji sa litijum-ionskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta od 13,8 kWh i sa 66,9-kilovatnim elektromotorom okretnog momenta od 304 Nm.
Sve komponente zajedno hibridnom Sorentu omogućavaju ukupno 265 KS i 350 Nm okretnog momenta. Njegov domet na struju dovoljan je većini vozača za obavljanje njihovih kratkih relacija. Homologirani podaci (prvenstveno domet na struju i emisije CO2) biće poznati prije početka prodaje.
Snaga se na točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog mjenjača. Mjenjač paralelno omogućava punu snagu motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini i direktan pristup do baterijske snage pri višim brzinama.
Različite inovacije novoj izvedbi Sorenta garantuju status najnaprednijeg plug-in hibrida brenda Kia. Novi model donosi Kijinu prvu upotrebu nezavisnog vodenog hlađenja baterije, koje omogućava optimalno djelovanje i učinkovitost visokonaponskog baterijskog sklopa. Rotor iskorištava novu dvoslojnu strukturu elektro motora od 66,9 kW, što smanjuje buku i vibracije.
Motor donosi Kijine najnovije Smartstream inovacije, uključujući tehnologiju vremenski promjenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD - Continuously Variable Valve Duration), koja podešava trajanje otvaranja i zatvaranja ventila s obzirom na uslove vožnje. To motoru omogućava djelovanje u različitim ciklusima sagorijevanja, s optimiziranjem motornih performansi i nižom potrošnjom goriva.
Kijina nova platforma za velike SUV-ove, predstavljena s 4. generacijom Sorenta i njegovom plug-in hibridnom izvedbom, igra ključnu ulogu u smještanju novog pogona. Ova inovativna struktura i smještaj nudi puno prostora za putnike i prtljagu, s baterijom postavljenom ispod dna kabine.
Zato Sorentova PHEV izvedba nudi izuzetnu prostranost za pet do sedam osoba, kao i njegova hibridna i dizelska izvedba. Između ostalog ima jedan od najvećih prtljažnika u svojem razredu – do 809 litara (sa 7 sjedišta) ili 898 litara (s 5 sjedišta) s 2 reda sjedišta. Kod izvedbe sa 7 sjedišta, s podignutih svih 7 sjedišta, volumen prtljažnika iznosi 175 litara (u odnosu na 179 litara kod hibridne izvedbe).
Vizuelno je Sorento PHEV zadržao jednako moderno dizajniran eksterijer kao ostale izvedbe, uz dodatak ‘eco plug-in’ oznaka i dodatnu punjačku utičnicu na desnom boku zadnjeg kraja (na lijevom je otvor za točenje goriva), zbog kojih se razlikuje od ostalih.
U unutrašnjosti je kabina u odnosu na klasičnu izvedbu većinom nepromijenjena, iako je 12,3-inčna potpuno digitalna instrument tabla redizajnirana, s novom grafikom i brojačima, koji vozačima nude jasnu sliku stanja pogona. Vozačima omogućava praćenje stanja napunjenosti baterije, protoka energije i benzinske snage. Infotainment sistem s 10,25-inčnim zaslonom na dodir donosi nove funkcionalosti, koje vozačima omogućavaju jednostavno lociranje punjačkih mjesta na putu.
Identična ponuda povezivih i sigurnosnih tehnologija
Sorento Plug-in Hybrid nudi isti nivo tehnoloških inovacija kao ostale izvedbe Sorenta. Infotainment sa zaslonom na dodir omogućava punu integraciju pametnog telefona s platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™. Na raspolaganju je i BOSE® surround-sound audio sistem s 12 zvučnika koji pruža bolji zvuk svim putnicima, te ambijentalna rasvjeta koja korisnicima nudi mogućnost izbora neke od 64 boja rasvjete u kabini.
Sorento takođe pruža Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji vozaču nudi važne informacije zahvaljujući povezivosti zaslona na dodir i njegovog pametnog telefona. Usluge Kia Live omogućavaju prometne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljive tačke, kao i detalje o eventualnim parkirnim mjestima uz cestu i na uređenim parkiralištima (uključujući cijenu, lokaciju i raspoloživost) – pored punjačkih mjesta u blizini. UVO Connect takođe vozačima omogućava slanje rute vozilu prije početka putovanja, kao i provjeravanje lokacije vozila bilo kada.
Sorento Plug-in Hybrid nudi različite Kijine napredne asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji doprinose većoj sigurnosti. Na raspolaganju su sistem za spriječavanje naleta (FCA – Front Collision Alert) s prepoznavanjem pješaka, biciklista i vozila i »FCA raskrsnica« (FCA Junction), koji prepoznaje vozila na raskrsnicama tokom skretanja, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BVM – Blind Spot View Monitor), pregled okoline vozila (SVM - Surround View Monitor) i sistem za spriječavanje sudara s vozilima u mrtvom uglu (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), radarski tempomat (SCC) s funkcijom Stop&Go i navigacijski radarski tempomat (NSCC – Navigation based Smart Cruise Control), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA), upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i pomoć kod vožnje na autocesti (HDA – Highway Driving Assist). Takođe nudi sistem za pomoć kod vožnje unazad (RVM) s asistencijom kod parkiranja unazad (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asistencijom kod spriječavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA – Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Sorentov sistem za sigurno napuštanje vozila (SEW – Safe Exit Warning) prepoznaje vozila ili bicikliste koji dolaze straga ili s boka kada je Sorento parkiran ili miruje, a pored toga putnike zvučno i vizuelno upozorava prilikom otvaranja vrata.
Novi Sorento dobio je i Kijin višestepeni kočioni sistem koji vozilu omogućava ublažavanje posljedica sekundarnih sudara. Sistem automatski koči kada se nakon početnog sudara aktiviraju zračni jastuci čime štiti putnike od sekundarnih čeonih ili bočnih sudara.
U Evropi raspoloživ od početka 2021., sa 7-godišnjom fabričkom garancijom
Novi Sorento Plug-in Hybrid za Evropu će se proizvoditi u fabrici Hwasung u Južnoj Koreji. Prodaja u Evropi kreće početkom 2021. godine. Kao i ostale Kije i novi plug-in hibrid Sorento standardno će pružati najdužu evropsku garanciju – 7-godišnju garanciju za cijelo vozilo (uključujući elektro motor i baterijski sklop) i to do 150.000 prijeđenih kilometara (prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).